بازسازی تیمچه حاجب الدوله و بازار تهران در دستور کار شهرداری تهران، فرمانداری، سازمان میراث فرهنگی، دادستانی و اداره برق قرار گرفت.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران اعلام کرد: بازسازی تیمچه حاجب الدوله و بازار تهران در دستور کار شهرداری تهران، فرمانداری، سازمان میراث فرهنگی، دادستانی و اداره برق قرار گرفت.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، حسین نظری در جلسه بررسی و رسیدگی به وضعیت بازار و تیمچه حاجب الدوله با قدردانی از سازمان آتش نشانی در اطفاء حریق تیمچه حاجب الدوله، گفت: حضور به موقع آتش نشانان و تلاش های آنها در این حادثه قابل تقدیر است و اگر مدیریت صحنه به خوبی انجام نمی شد، به طور حتم این بخش خسارت های جبران ناپذیری متحمل می شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری بر مسئولیت‌پذیری و پیگیری تاکید دارند، افزود: بنابراین اگر در انجام کارها این دو اصل را انجام دهیم، به نتیجه می رسیم. مردم در گام اول شهرداری را پاسخگو می دانند و ما باید در تمام امور شهری پاسخگوی مردم باشیم.

در ادامه این نشست فرماندار تهران، با اشاره به اینکه بازار تهران هویت پایتخت است، خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران، دو بخش پیشگیری و مدیریت حین وقوع بحران اهمیت دارد، پس حضور شهرداری در این بخش بسیار قانونمند است.

عیسی فرهادی افزود: برای تصمیم گیری های بهتر نشست هایی با حضور میراث فرهنگی، اصناف، فرمانداری، شهرداری و با محوریت معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شود تا دستگاه های مربوطه همکاری های لازم را انجام دهند.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ برای تسهیل در رسیدگی به وضعیت بازار تهران و تیمچه حاجب الدوله با همکاری سازمان میراث فرهنگی، آتش نشانی و فرمانداری مجوزهای لازم صادر و جهت الزام اجرای دستورالعمل های آتش نشانی اقدامات لازم توسط دادستانی انجام شود.

همچنین رفع سد معبر در مشاعات توسط شهرداری و ساماندهی و ایمن سازی شالتر، کابل ها و پست های برق دفنی در بازار توسط اداره برق در دستور کار قرار گرفت.

این جلسه با حضور حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری، عیسی فرهادی فرماندار تهران، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی، پرهام جانفشان مدیر کل اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، حسین آرام معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، نمایندگان دادستانی و اوقاف و تعدادی از مدیران شهرداری تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.