عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: براساس خبرهای واصله مبنی بر ایجاد محدودیت بر سر راه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در منطقه ۱۲، فشارهای گوناگونی از سوی برخی برای فعالیت سازنده سمن‌ها در محله هرندی اعمال شده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از فشار نهادهای خارج از مدیریت شهری برای جلوگیری از فعالیت سمن‌ها در منطقه ۱۲ پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید آرش حسینی میلانی روز یکشنبه در جریان دویست و هفتاد و هشتمین جلسه با تذکری در ارتباط با منع فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز اظهار داشت: براساس خبرهای واصله مبنی بر ایجاد محدودیت بر سر راه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در منطقه ۱۲، فشارهای گوناگونی از سوی برخی برای فعالیت سازنده سمن‌ها در محله هرندی اعمال شده است.  

وی با اشاره به حکم اخیر صادر شده علیه یکی از سمن ها خاطرنشان کرد: ظاهراً برخی سمن‌ها را رقیبی جدی برای خودشان در ساماندهی و بهبود وضعیت محلات آسیب‌خیز می‌دانند.

میلانی افزود: گویا بناست در محله هرندی و سایر محلات آسیب‌خیز تهران برخی تشکیلاتی را مستقر کنند و نتایج فعالیت‌ها و زحمات چندین ساله سمن‌ها را بی‌تاثیر نشان داده و خود دست به کار فعالیت‌های ضربتی بزنند.  

وی تاکید کرد: به عنوان نمایندگان شهر تهران معتقدیم سمن‌ها در منطقه ۱۲ و سایر محلات آسیب‌خیز به‌خصوص محله هرندی دارای کارنامه و سابقه درخشانی هستند.

وی گفت: شهرداری تهران موظف است زمینه را برای فعالیت بیشتر و کارآمدتر این بخش از جامعه مدنی فراهم کرده و در برابر هرگونه فشار خارج از ساختار مدیریت شهری ایستادگی کند و بدون مجوز شورا هیچ گونه فعالیتی درخصوص ایجاد محدودیت برای سمن‌ها انجام ندهد.  

عضوشورا عنوان کرد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این بین بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای سیاست‌های ابلاغی شورای شهر اقدام کرده و تمام امکانات و لوازم فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز مخصوصا محله هرندی را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ۱۴ اسفند، سالگرد درگذشت دکتر محمد مصدق، را یادآور شد.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی حیات وحش در ۱۲ اسفند گفت که مجموعه محیط‌زیست شهری تهران به انجمن یوزپلنگ ایرانی کمک کرده و فضایی را در اختیار آنها قرار داده بود.

به گفته وی، متاسفانه برخی از واحدها در شهرداری پیگیر هستند این دفتر کوچک و مختصر را که در اختیار این انجمن ملی قرار دارد، به این بهانه که یوزپلنگ چه ربطی به تهران دارد، بگیرند.  

عضو شورا ادامه داد: این در حالی است که کلانشهرهای دنیا برای حمایت از تنوع زیستی کشورشان سرمایه‌گذاری می‌کنند و از هزاران ملکی که در اختیار گروه‌های مختلف اجتماعی است، حتما سهم یک انجمن ملی، در اختیار داشتن یک دفتر مختصر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.