مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران از افزایش 40 درصدی ورودی آب به سدهای تهران در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با وقوع بارش‌های اخیر، اکنون حجم ذخیره آب سدهای امیرکبیر، لتیان، طالقان، لار و ماملو به ۵۵۳ میلیون متر مکعب آب رسیده‌است.

به گزارش جماران، محمد شهریاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حجم ذخیره آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۰۵ میلیون متر مکعب بوده همچنان با کاهش ۵۲ میلیون متر مکعبی مواجه  است.

به گزارش ایرنا پیش از این شرکت آب منطقه ای تهران به افزوده شدن مصرف آب از ابتدای کرونا در سال گذشته تا بهمن ماه سال جاری  اشاره و هشدار داده بود.

کاهش ۵۲ میلیون مترمکعبی ذخیره سدها به دلیل افزوده شدن مصرف آب در حالی است که شهریاری افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۸۴ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای پنجگانه تهران شده  که تقریبا برابر با مدت مشابه سال آبی گذشته که ۲۸۳ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: درحال حاضر وضعیت ذخیره آب سد امیرکبیر ۹۱ میلیون متر مکعب، سد لتیان ۲۲ میلیون متر مکعب، سد لار ۳۴ میلیون متر مکعب، سد طالقان ۲۵۷ میلیون متر مکعب و سد ماملو ۱۴۹ میلیون متر مکعب است.

به گفته وی، طی بیست روز بهمن ماه سال جاری به جز سد لار در بقیه سدهای استان تهران بطور متوسط شاهد افزایش ۴۰ درصدی میزان ورودی آب به دریاچه سدها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم. 

شهریاری با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی میزان حجم ریزش های جوی در سال آبی جاری (از اول مهرماه سال ۹۹ تا ۲۰ بهمن ماه) گفت: امسال ۱۸۱ میلی متر نزولات جوی در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که ۱۶۰ میلی متر بوده است افزایش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: بارش های امسال نسبت به متوسط بلند مدت(۵۲ سال) نیز ۳۴ درصد افزایش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به پیش بینی بارش باران و برف در زمستان امسال گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی انتظار است در روزهای باقیمانده از بهمن ماه و همچنین اسفندماه بارندگی و بخصوص بارش برف در حوضه آبریز سدهای استان را شاهد باشیم که انشالله با ذخیره برفی خوب و بارش های فصل بهار، آبگیری مناسبی را در مخازن سدهای تامین کننده آب شرب کلان شهرهای تهران و کرج داشته باشیم. 

وی از مردم درخواست کرد: با عنایت به شرایط کرونایی در کشور ، صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند تا با توجه به منابع آبی محدود و حجم ذخیره آب سدهای استان در تابستان سال آینده مشکلی به لحاظ تامین آب شرب وجود نداشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.