شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: بوستان جنگلی سرخه‌حصار به «اکو پارک» تبدیل می شود.

شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره به ظرفیت های زیست محیطی شرق تهران، گفت: بوستان جنگلی سرخه‌حصار به «اکو پارک» تبدیل می شود.

به گزارش جماران، مرتضی رحمان زاده این مطلب را روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فاز اول اکو پارک سرخه‌حصار با موضوع شناسایی و حفظ تنوع‌زیستی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به حیات وحش متنوع بوستان جنگلی سرخه حصار افزود: با توجه به مطالعات انجام شده و تجربیات  برخی از کشورهای جهان، در نظر داریم  مدلی را طراحی کنیم که بعد از یک مطالعه، بتوانیم داخل پارک جنگلی سرخه‌حصار علاوه بر حفظ تنوع‌زیستی و وجودگونه‌های متنوع، شاهد بهره‌برداری شهروندان هم باشیم.  

رحمان زاده ادامه داد: رویکرد ما در این طرح حفظ تنوع‌زیستی پارک و هدایت آن به سمتی است که شهروندان علاوه بر اینکه بتوانند حیات وحش پارک را مشاهده کنند، به آن آسیب هم وارد نکنند.  

شهردار منطقه۱۳ تهران افزود: این پروژه اکنون در مرحله دریافت شرح خدمات و رزومه‌نویسی از مشاوران است تا دست‌اندرکاران بتوانند بهترین مشاور و طرح را برای اجرا انتخاب کنند.  

رحمان زاده با اشاره به جایگاه بوستان سرخه‌حصار به عنوان ریه تنفسی شرق تهران ادامه داد:  اکنون مشاوران طرح‌های پیشنهادی را ارائه می‌دهند و ما با توجه به ویژگی این فضا و وجود حیات وحش متنوعی چون آهو، گراز، قوچ و میش و سنجاب، سعی داریم با حساسیت بیشتری مشاور انتخاب کنیم و کار را پیش ببریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.