رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین از 480 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: از شهریور سال گذشته تا کنون و با صدور ۱۰ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ پروانه توسعه، ۴۸۰ میلیارد تومان در بخش صنعت این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش جماران، حسن میرزایی اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای صنعتی و توسعه فعالیت‌های تولیدی از شهریور ماه گذشته تا کنون، ۱۰ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ پروانه توسعه دریافت کرده‌اند.

وی گفت: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این واحدها بدون استفاده از تسهیلات بانکی، ۴۸۰ میلیارد تومان است که با راه اندازی این واحدهای مختلف ۴۰۰  نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

میرزایی اظهار داشت: علاوه بر حوزه صنعت، در حوزه اصناف نیز طی ۱۱ ماه گذشته، هزار و ۷۰ پروانه کسب صادر شده و برای هزار و ۵۶۵ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی و رفع مشکلات توسعه فعالیت‌ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افزود: در طول یک‌سال گذشته ۱۰ جلسه ستاد تسهیل در شهرستان ورامین برگزار و برای رفع مشکلات ۷۱ واحد تولیدی، ۸۹ مصوبه که عمدتا در شهرستان قابل حل است، به تصویب رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت افزود: اکثر مشکلات تولیدکنندگان در شهرستان ورامین رفع شده و آن دسته از مشکلاتی که قابل حل نبود به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع داده شده و تنها مشکلات ۱۰ درصد از واحدهای تولیدی به دلیل پیچیدگی پرونده و مختومه شدن آن در سازمان‌هایی مانند تأمین اجتماعی و امور مالیاتی قابل حل نبود.

وی با تأکید بر بازرسی مستمر از واحدهای مختلف شهرستان ورامین گفت: در طول یازده ماه گذشته، ۳۰ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی شهرستان به عمل آمده که این بازرسی‌ها به تشکیل ۷۲۵ مورد پرونده و ارجاع به اداره تعزیرات منجر شده است.

میرزایی گفت: در حوزه مقابله با قاچاق نیز ۳ هزار و ۶۷۰ پرونده تخلف در حوزه‌های مختلف تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.