یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: خط 10 مترو تهران بزودی احداث می‌شود.

رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای شهر تهران گفت: خط ۱۰ مترو تهران بزودی احداث می‌شود.

به گزارش جماران، مجید فراهانی روز شنبه در نشست مشترک با محمد علیخانی عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: مدیریت ملی و محلی رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوا  ۸۰ درصد مطالبات مردم تهران را تشکیل می‌دهد.  

وی افزود: مردم باید در نزدیکی محل کار خود به یکی از مدل های حمل و نقل دسترسی داشته باشند تا از خودرو شخصی استفاده نکنند.

فراهانی با اشاره به روزهای کرونایی تصریح کرد:  در این ایام کرونایی که تجمع مردم در فضای حمل و نقلی مترو و اتوبوس و تاکسی باعث شیوع بیشتر می شود بدیهی است حمل و نقل مدرن و آسان می تواند از ابتلای بیشتر جلوگیری کند.  

۵۰ درصد هزینه توسعه مترو با دولت است

عضو شورای شهر تهران گفت: در گذشته مسئولیت حمل و نقل بر عهده دولت بوده است و در اختیار شهرداری نبود و وزارت کشور توسعه حمل و نقل شهری را بر عهده گرفت.

فراهانی افزود: با تصمیمی که گرفته شد بنا شد مدیریت خط مترو تهران به شهرداری تهران واگذار شود  و دولت بر همین اساس قول داد که نیمی از سهم خود را در خصوص تکالیف قانونی اش برای هزینه ایجاد و احداث سامانه های ریلی بپردازد. بر همین اساس دولت مکلف بود ۵۰ درصد هزینه های توسعه مترو را بپردازد. 

رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: همچنین در خصوص بلیت مترو هم برای اینکه نحوه استفاده مردم گسترش پیدا کند بنا شد یک سوم آن را مردم و یک سوم را دولت و بقیه را شهرداری بپردازد.  

فراهانی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد این هستیم که دولت در تکلیف قانونی خود برای احداث سامانه ریلی تنها ۳ درصد سهم خود را از سال ۹۶ تا ۹۸ پرداخت کرده است، گفت: در این سال ها ۶ هزار میلیارد تومان سهم قانونی دولت بوده است و  دولت تا کنون ۱۶۶ میلیارد تومان را پرداخت کرده است که این امر سبب کند شدن حرکت مترو شده است.  

وی ادامه داد: متاسفانه دولت دوازدهم در سومین سال فعالیت خود تنها ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اما ۱ ریال هم تا کنون از این اعتبار پرداخت نشده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.