مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از شناسایی و رفع 146 مورد نشت گاز طی سه روز گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: طی سه روز گذشته در یک طرح ضربتی ۱۴۶ مورد نشت در سطح شبکه گاز پایتخت شناسایی و رفع شد.

سعید توکلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ضربتی به منظور تامین گاز مستمر و ایمن به مشترکان استان قبل از شروع فصل زمستان و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی اجرا شد.

وی افزود: تهران بر روی گسل واقع شده و از این رو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت به صفر رساندن نشتی گاز است و این موضوع باید به صورت یک عملیات جهادی توسط واحدهای مربوطه از جمله بهره برداری و بازرسی فنی به صورت جدی دنبال شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به مراحل شناسایی نشست گاز، بیان کرد: بازرسان فنی، نشت‌ها را به صورت روزانه شناسایی و به واحد بهره‌بردار گزارش می‌دهدو پس از آن هم بهره‌بردار نسبت به نوع درجه یک یا دو بودن آن، اقدام لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: نشت درجه یک باید بلافاصله بعد از مطلع شدن و با رعایت اصول رفع شود و نشت‌های درجه دو نیز مطابق با برنامه‌ریزی مورد شناسایی و ایمنی‌سازی قرار می‌گیرد.

توکلی با تاکید بر اینکه نشت درجه یک حادثه‌آفرین است، بیان کرد: بهره‌بردار موظف است هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این نوع نشت اقدام لازم را به عمل آورد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، نشت‌یابی و رفع نشت طبق استانداردها و مطابق برنامه زمانبندی متناسب با آب و هوای منطقه اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.