فرماندار شهرستان پردیس گفت: فردا نماز جمعه در پردیس به عنوان اولین شهر استان با وضعیت سفید کرونا برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان پردیس وضعیت سفید شیوع بیماری کرونا در این شهرستان را نتیجه همراهی مردم و تلاش مسئولیان دانست و گفت: فردا  نماز جمعه در پردیس به عنوان اولین شهر استان با وضعیت سفید کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش جماران، عبدالعظیم رضایی گفت: مصلی نماز جمعه با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان و توسط ماموران شهرداری پردیس ضد عفونی شده و نخستین نماز جمعه پس از ۱۲ هفته با حضور نمازگزاران روزه دار فردا اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی نمازگزاران در هنگام ورود به مصلی تب سنجی شده و همه آنها موظف به همراه داشتن و استفاده از دستکش و ماسک هستند.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از همراهی شهروندان در رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا، خاطر نشان کرد: وضعیت سفید شیوع بیماری کرونا در پردیس نتیجه همراهی مردم و تلاش مسئولان است.

رضایی با اشاره به ادامه رعایت فاصله اجتماعی توسط شهروندان، اظهار داشت: محل نشستن نمازگزاران علامت گذاری شده با اجرای اقدامات پیشگیرانه فردا  نماز جمعه در پردیس به عنوان اولین شهر استان با وضعیت سفید کرونا برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: افراد مسن و مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند تنگی نفس، مشکلات قلبی از حضور در مصلا برای اقامه نماز جمعه خودداری کنند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: ضد عفونی سرویس رفت و برگشت نمازگزاران، استقرار تونل ضد عفونی کننده ازن و ایستگاه تب سنجی ، توزیع دستکش و ماسک، کوتاه شدن مدت زمان برگزاری نماز جمعه برخی از تمهدیاتی است که برای پیشگیری از ابتلای نمازگزاران روزه دار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به همراه داشتن مهر و سجاده و چادر برای بانوان، خودداری از دست دادن، جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا نمازگزاران روزه دار به بیماری کرونا است.

از دیروز تا امروز ۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسیده است. 

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۲۴۹ نفر رسید و تا کنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

تا کنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده ودر طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

شهرستان  پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.