«کریم ذوالفقاری» روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ سال گذشته یک هزار و ۱۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به کشت کلزا و دانه های روغنی اختصاص یافت که امسال این میزان به ۲ هزار و ۶۳۲ هکتار رسید.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۶ تن کلزا و دانه های روغنی در اراضی کشاورزی استان تهران تولید شد که پیش بینی می شود امسال این میزان به ۶ هزار و ۵۵ تن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، زمان برداشت کلزا در این استان را از خردادماه اعلام کرد و گفت:

وی با اشاره به طرح خرید تضمینی کلزا از کشاورزان نیز گفت: امسال قیمت هر کیلوم کلزا ۴ هزار و ۶۲۰ تومان است که این قیمت نسبت به سال گذشته از رشد ۳۵ درصدی برخوردار شد.

ذوالفقاری با اشاره به تلاش برای کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی اظهار کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت کلزا و دانه های روغنی مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: کشت این محصول سبب افزایش درآمد کشاورزان شده و همچنین خاصل خیزی خاک را بدنبال دارد.

به گفته وی، همچنین آب مصرفی محصول کلزا در هر هکتار ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است و این میزان آب مصرفی نسبت به سایر غلات از جمله گندم کمتر است.

استان تهران دارای ۱۸۷هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

کشت پاییزه محصولات این استان اواخر شهریورماه انجام شده و حدود نیمی از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم، جو و کلزا (دانه های روغنی) رفته که فصل برداشت این محصولات از خردادماه انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.