به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور در این باره اظهار داشت: نیروهای سازمان مدیریت پسماند با بکارگیری تجهیزات و امکانات لازم، روزانه تمام ایستگاه های خدمات شهری، اماکن اسکان کارگری و ساختمان های اداری را شست و شو کردند.

وی با بیان اینکه از هشت هزار نیروی کارگری سازمان پسماند، بیش از هزار و ۶۰۰ نیرو از ابتدای اسفندماه به طور ویژه در بخش های ضدعفونی معابر، جمع آوری و دفن پسماندهای کرونایی مشغول به خدمت بودند، بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، نیروهای سازمان با استفاده از ۸۰۰ دستگاه واترجت، تانکر و جدول شوی به طور مداوم بخش های مختلف شهر را ضدعفونی کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین به حضور شبانه روزی پاکبانان در شهر پرداخت و ادامه داد: در روزهایی که انجام بسیاری از فعالیت ‌های عمومی در شهر ممنوع شده و رعایت بهداشت فردی حرف اول را می زند، پاکبانان شهر با استفاده از تجهیزات و امکانات لازم، در کنار کار همیشگی نظافت شهر و زدودن آلودگی از چهره معابر، وظیفه پاکسازی، گندزدایی، جمع آوری و دفع پسماندهای کرونایی را نیز بر عهده دارند.

علیپور  گفت: این سازمان ضمن برنامه ریزی برای حضور مستمر 25 اکیپ نظارت شبانه روزی در سطح شهر، با هماهنگی کامل با بخش های قضایی و انتظامی از زباله گردی و تفکیک پسماند از مخازن مستقر در شهر جلوگیری کرده و با تعطیلی ایستگاه های بازیافت مناطق و مجتمع آرادکوه تلاش کرد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: ضدعفونی و سمپاشی معابر آلوده، افزایش دفعات جمع آوری پسماند به دو بار در روز و شستشو و ضدعفونی معابر و المان های شهری، ایستگاه های انتقال و خودروهای جمع آوری پسماند بخش دیگری از اقدامات مستمر این سازمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت اصول مراقبت های فردی و جلوگیری از تماس با افراد مشکوک گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و بهداشت فردی و قرار دادن پسماندهای احتمالا آلوده نظیر ماسک، دستکش، دستمال و سایر زباله های آلوده در کیسه های جداگانه می توانند به حفظ سلامت ۱۸ هزار کارگر بخش پسماند و پاکبان شهر کمک کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاظهر دیروز( ۲۳ اردیبهشت) ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.