حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت استقرار صنایع در شهرک صنعتی غیردولتی خیرآباد که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: به منظور ساماندهی  و تعیین تکلیف وضعیت شهرک صنعتی خیرآباد، هر گونه ساخت و ساز مجاز یا غیرمجاز در این منطقه اقتصادی ممنوع شده  است تا پس از تعیین تکلیف وضعیت تغییرکاربری‌ها و استقرار هیأت رئیسه جدید، ساخت و سازهای مجاز با اخذ مجوز در این شهرک صنعتی انجام شود.

وی گفت: بر اساس بازدید صورت گرفته از شهرک صنعتی خیرآباد که با حضور دادستان، فرماندار، رئیس امور اراضی استان تهران و سرپرست جهاد کشاورزی ورامین صورت گرفت، مقرر شد تا هیچ گونه ساخت وسازی در شهرک صنعتی انجام نشود در صورت مشاهده، با متخلفین برخورد می‌شود.

حسین کاغذلو افزود: تا پیش از این، خرید و فروش اراضی شهرک صنعتی خیرآباد صرفا در دفاتر مشاور املاک مجاور این شهرک انجام می‌شد که از این پس، هر گونه معامله اراضی شهرک صنعتی تنها پس از  استعلام از هیأت رئیسه شهرک صنعتی خیرآباد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام می‌شود تا وضعیت کاربری اراضی مورد معامله مشخص شود.
وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی شهرک صنعتی گفت: اعضای هیأت رئیسه شهرک صنعتی خیرآباد از حمایت کامل دستگاه قضایی برخوردارند و ساخت و سازهای غیر مجاز بر اساس قانون حفاظت  از اراضی کشاورزی تخریب می‌شود.


وی افزود: شهرک صنعتی خیرآباد از زیرساخت‌های مناسب برخوردار نیست، چندین راه به آن دسترسی دارد و با وجود فعالیت تعداد زیادی واحد تولیدی که اقدام به صادرات محصولات خود می‌کنند، شرایط برای پذیرایی از سرمایه گذاران به ویژه بخش خارجی مناسب نیست لذا باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، شرایط را برای فعالیت مناسب‌تر واحدهای تولیدی فراهم کنند.
فرماندار ورامین تأکید کرد: تمامی اقدامات فرمانداری، دستگاه قضایی و مسئولان شهرستان در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال در جهش تولید است، اجازه نمی‌دهیم افرادی که دغدغه مردم و تولید ندارند، از جیب مردم و با استفاده از عدم آگاهی آنان ثروت اندوزی کنند.
لکه صنعتی خیرآباد ورامین، پس از سال های انتظار تولید کنندگان و صاحبان صنابع مرداد ماه سال ۹۶ با مصوبه هیأت وزیران به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل شد.
منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی در مساحت ۳۵۰ هکتار و در ۶۷۷ قطعه احداث شده که از این میزان ، ۱۱۸ هکتار آن در قالب ۳۳۰ واحد فعال و ۲۳ هکتار در قالب ۱۳۰ واحد غیر فعال می باشد.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی هیأت امناء وقت، این منطقه صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار می باشند.
عمده تولیدات این منطقه بلورسازی ، ریسندگی ، تولید پارچه و پوشاک ، صنایع فلزی ، صنایع سلولزی و صنایع پلاستیک است که بسیاری از این واحدها سابقه طولانی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارند.
با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی در خیرآباد ، واحدهای صنعتی از مزایایی همچون معافیت گمرکی به منظور وارد کردن ماشین آلات ، دریافت تسهیلات بانکی ، تأمین امنیت ورود و خروج کالا ، افزایش رقابت پذیری ، افزایش اشتغال و امکان تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری مورد نیاز واحدها از طریق صندوق های ضمانت سرمایه گذاری بهره مند می شوند.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از ۷۵۰ واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
از مجموع واحدهای تولیدی ، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر هستند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.