هادی تمهیدی روز دوشنبه در دیدار با اعضای تشکل‌های کارگری شهرستان پاکدشت که به مناسبت هفته کارگر صورت گرفت اظهار کرد: هفته کارگر فرصت مناسبی برای قدردانی از تلاش مردان و زنانی است که با تلاش، پشتکار و خدمت صادقانه در میدان جهاد اقتصادی، زمینه رشد و توسعه کشور در عرصه های مختلف را فراهم کردند.

وی افزود: در شرایطی که کشور با دو بحران تحریم‌های ناجوانمردانه و شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، این جامعه کارگری است که می‌تواند با بکارگیری از ظرفیت و توان خود، سیاست‌های خصمانه دشمنان در تحریم ملت بزرگ ایران خنثی می‌کند.

تمهیدی با اشاره به مطالبات به حق جامعه کارگری اظهار کرد: تشکل‌ها و کانون‌های کارگری، یکی از بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی کشور به شمار می روند و لازم است تا برای ساماندهی فعالیت تشکل‌های کارگری، مرکزی مستقل در شهرستان پاکدشت ایجاد شود.

وی افزود: در گذشته، واگذاری زمین در مجتمع ادارات با نظر شهرداری و شورای شهر انجام می‌شد ولی این رویه امروز تغییر کرده و با تأئیدیه فرمانداری است که به ادارات و نهادها زمین مورد نیاز واگذار می‌شود که یکی از این نهادها، تشکل‌های کارگری است که فرمانداری آماده است زمین مورد نیاز استقرار آنان را به شرط ساخت در اختیار قرار دهد.

فرماندار پاکدشت با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان کارگران شهرستان گفت: پاکدشت بیش از ۱۶۵ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد که این تعداد، از برخی استان‌های کشور نیز بیشتر است ولی این شهرستان از داشتن بیمارستان تأمین اجتماعی محروم است و تنها درمانگاه این شهرستان، جوابگوی نیاز کارگران نیست.

وی گفت: با توجه به این که دولت به خاطر محدودیت‌های مالی پروژه عمرانی جدیدی را تعریف نمی‌کند، نمی‌توان انتظار داشت تا در این شهرستان بیمارستان تأمین اجتماعی احداث شود ولی برای تحقق این مهم، پیگیری‌های لازم صورت رفته است.

تمهیدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بیکاری تعداد زیادی از کارگران فصلی گفت: خانواده‌ها و کارگران فصلی و ساختمانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و در شرایط کنونی دچار مشکلات معیشتی شدند با هماهنگی و معرفی اداره کار، تحت حمایت قرارگاه مواسات قرار می‌گیرد.

وی گفت: کارگران، نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور ایفا می‌کنند و اگر کارگران متعهد متخصص وارد میدان تولید نشوند، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته نمی‌تواند چرخ‌های اقتصاد را به حرکت در آورد.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.