رضا گل‌محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی پیشگیری کرونا، مجموعه های ورزشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه حق هیچ گونه فعالیت قانونی را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در راستای عمل به این مصوبه، ۱۲ مجموعه ورزشی شامل سالن های بدنسازی و چند منظوره بوده که به علت رعایت نکردن این دستورالعمل، توسط پلیس اماکن پلمب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بابیان اینکه برای کاهش و جبران خسارت مالکان مجموعه های ورزشی تلاش می شود تا از طریق وزارت ورزش تسهیلاتی را برای آنها فراهم کنیم، افزود: طبق صحبت های وزیر ورزش شیوع بیماری کرونا حدود ۶ هزار میلیارد تومان به واحد های ورزشی خصوصی کشور زیان زده است و مقرر شده با نامه نگاری هایی با بانک‌ها مختلف، فرصت بیشتری برای بازپرداخت وام های این مجموعه ها بگیریم.  

وی با بیان اینکه یک چهارم اماکن ورزشی دولتی و خصوصی کشور در تهران واقع شده، گفت: هنوز میزان زیان وارد شده به اماکن ورزشی سطح استان مشخص نشده است.

به گفته گل‌محمدی، ادامه داد: حدود ۲۸ هزار نفر(پرسنل و مربی) با تعطیلی بیش از چهارهزار و ۸۰۰ مجموعه ورزشی خصوصی استان تهران در سه ماه گذشته درآمدی نداشته اند.

این مقام مسئول یادآور شد: ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی در استان تهران وجود دارد که ۴۰۰ مورد دولتی و تحت اختیار اداره کل است و بقیه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین گفت: بیش از ۵۰ درصد از ۴۰۰ مجموعه ورزشی دولتی تهران قدمتی بالای ۳۰ سال داشته و باید بازسازی شوند.

وی ادامه داد: در این راستا اماکن ورزشی نظیر قیانوری، کن و بریانک که مدت های زیادی به علت نبود اعتبارات رها شده بودند مرمت و بازسازی شدند.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا یکم اردیبهشت ماه به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید که از این تعداد  ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر بهبود یافته و پنج هزار و ۲۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نشست حکمیت هیات فوتبال استان تهران به تعویق افتاد 

گل‌محمدی همچنین در خصوص آخرین وضعیت ریاست هیات فوتبال تهران گفت: دوره مدیریت حبیب الله ابوالحسن شیرازی بر هیات فوتبال استان تهران اسفند سال ۹۷ تمام شده و هنوز مجمع انتخاباتی برای تصدی این پست برگزار نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود فردا (دوم اردیبهشت) جلسه حکمیت برای سرپرستی هیات فوتبال استان تهران، با حضور معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، سرپرست فدراسیون فوتبال و مدیر کل ورزش و جوانان تهران برگزار شود که با نظر معاون وزیر، این جلسه به زمان دیگری موکول شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: پیگیر نشست بعدی خواهیم بود تا اوضاع هیات فوتبال تعیین تکلیف شود و شائبه مهندسی شدن انتخابات مطرح نشود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون یک شخص نمی تواند بصورت همزمان نامزد انتخاباتی و رئیس هیات باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.