حسین عباسی روز یکشنبه در جلسه پیگیری مشکلات حوزه آب و فاضلاب در فرمانداری پیشوا توضیح داد: تامین آب شرب پیشوا همواره یکی از موضوعات مهم و اولویت دار شهرستان و از دغدغه‌های اصلی مسئولان در دو سال گذشته بوده است که با همکاری و هماهنگی شورای تامین و شرکت آب و فاضلاب جنوبشرقی استان تهران اقدامات مناسبی در تحقق این مهم انجام شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در تأمین آب شرب، انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا است که عملیات اجرایی آن سال گذشته با حضور استاندار تهران آغاز شد.

وی تصریح کرد: این پروژه در ۲ فاز لوله گذاری به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال و احداث ۲ مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

عباسی گفت: یکی دیگر از چالش‌های شهرستان شبکه قدیمی و فرسوده آب پیشوا است که اصلاح این شبکه با تأمین اعتبارات مورد نیاز باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: شهر پیشوا جزو اولین شهرهای استان تهران است که تصفیه‌خانه فاضلاب در آن‌ اجرا شد ولی به دلیل عدم اجرای کامل شبکه جمع‌آوری، بلااستفاده مانده است.

فرماندار پیشوا تأکید کرد: تکمیل طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب به اقدامات آموزشی و فرهنگی و نیز ورود مجموعه‌های بانکی به منظور اعطای تسهیلات نیاز دارد تا مردم به خرید انشعاب فاضلاب ترغیب شوند.

وی از وجود انشعابات غیرمجاز به عنوان دیگر چالش آبفای شهرستان پیشوا یاد کرد و افزود: مجموعه قضایی آمادگی خود را برای برخورد با متخلفان و کسانی که از انشعابات غیرمجاز  استفاده می‌کنند اعلام کرد و لازم است تا هر چه سریعتر این افراد شناسایی شوند.


شیوع ویروس کرونا اجرای طرح‌های با مشکل مواجه کرده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق تهران نیز در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا برخی پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص اتمام پروژه‌های آب و فاضلاب را با مشکل مواجه کرده و تلاش می‌شود تا پروژه‌هایی نظیر انتقال آب سدماملو به پیشوا سریعتر اجرایی شود.

حمیدرضا نامداری گفت: وظیفه خود می دانیم هرچه سریعتر با اتمام پروژه و اتصال خط آب سد ماملو به شهرستان پیشوا، کام مردم را شیرین کنیم.

وی به اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب پیشوا اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۲۶۲ لیتر در ثانیه در سطح شهر و ۲۴۷ لیتر در ثانیه در سطح روستاهای شهرستان پیشوا آب شرب تامین کردیم و  با اقداماتی نظیر حفر چاه جدید و احیای چاه‌های قدیمی، این مقدار اکنون ۳۵ درصد رشد داشته است.

نامداری اظهار امیدواری کرد:‌ مشکل تامین آب پیشوا با اضافه شدن آب سد ماملو به شبکه آب شرب منطقه برطرف شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.