به گزارش روز جمعه میراث فرهنگی استان تهران، پرهام جانفشان با اعلام این خبر افزود: پلیس فاتب ۱۰ شی در حوزه میراث فرهنگی کشف کرد  که چهار مورد از  آنها متعلق به دوره سلجوقی است.

وی یادآورشد: مابقی آثار از نوع عتیقه تقلبی بود و قدمت و ارزش تاریخی نداشت و با روش های متدوال توسط افراد سودجو به شکل آثار تاریخی در آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اضافه کرد: ساماندهی و مستندنگاری از اشیای توقیفی از اقداماتی است که در سال ۹۹ انجام خواهد شد.

جانفشان با بیان اینکه این اشیا از جنس مفرغ است اظهارداشت: این اشیا پایه شمعدان هستند که نمونه‌های مشابه آن در اطراف تهران و شهرری کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران تعیین ارزش ریالی این اشیا را  مستلزم دریافت نظر قاضی پرونده خواند و خاطر نشان کرد: طبق قانون تعزیرات در صورت کشف آثار جعلی به همراه اشیای اصلی، فرد متخلف ضمن محکومیت و زندان، ملزم به پرداخت غرامتی معادل ۵۰ درصد قیمت اصل آثار خواهد شد.

وی تاکید کرد: از تمامی شهروندان می خواهم که به عنوان یک میراث بان افتخاری رفتار و اقدامات مشکوک در نزدیکی بناها و محوطه های تاریخی را به یگان حفاظت و معاونت میراث فرهنگی استان تهران به شماره تماس ۸۸۹۱۳۴۱۰ و ۸۸۳۴۲۸۸۳ اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.