منصور درجاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع سیلاب در شامگاه ۲۹ فروردین در شهر پرند افزود: طی روزهای گذشته وضعیت زرد و اخطاریه های بارندگی های سیل آسا در این استان را منتشر و هشدارهای لازم به شهروندان در این خصوص داده شده بود.

وی ادامه داد: با وجود دادن هشدار به مردم ممبنی بر اینکه از حضور و اتراق در حاشیه رودخانه ها، تفرجگاه ها و تماشای سیلاب خودداری کنند، تعدادی از شهروندان با ۶ دستگاه خودرو از منطقه ممنوعه عبور کرده و وارد روددره پشت پارک مشاهیر فاز ۶ پرند شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: این مسافران با وجود مشاهده بارش همچنان به حضور خود ادامه دادند و حتی زمانی که تشدید بارندگی را مشاهده کردند، حاضر به ترک محل نشدند تا اینکه ورود سیلاب از بالادست را مشاهده کردند و با خودروی خود در سیلاب گرفتار شدند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ کشته و مجروحی نداشت و خودروهایی که در سیلاب گرفتار شده بودند نیز ساعت ۲۱ شامگاه جمعه از آب خارج شدند.

درجاتی یادآور شد: وزارت کشور در زمان وقوع بارش‌ها، استان‌ها از نظر بحرانی بودن شرایط تقسیم‌بندی می‌کند که بر اساس آن شرایط عادی با وضعیت سفید، هشدارها وضعیت زرد، اخطاریه وضعیت نارنجی و بحرانی شرایط قرمز محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: در بارش‌های اخیر استان تهران در وضعیت زرد قرار گرفت و بر همین اساس در روزهای گذشته تدابیر لازم برای مواجه با بارندگی شدید در سطح استان اعمال شد.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در شامگاه جمعه ۲۹ فروردین سبب آبگرفتگی و وقوع سیل در بخش هایی از شهر پرند در جنوب شرق استان تهران که در نزدیکی رودخانه واقع هستند، شد. متاسفانه ۳۰ نفر از هموطنان به منطقه‌ای بین رودخانه و کوهستان رفته بودند که وقوع سیل و طغیان رودخانه خودروهای پارک شده در حاشیه رودخانه را به پایین دست رودخانه برد و خسارات جدی به خودروها وارد کرد.

حدود ۲۰ نفر نیز در دامنه کوه گرفتار شده بودند که عملیات نجات آنها با همکاری دستگاه‌های امدادی انجام شد و تمام سرنشینان خودروهای گرفتار در منطقه سیل زده نیز نجات یافتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.