به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: شیوع این ویروس آثار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خاصی را می‌تواند برای هر کشور ایجاد کند از این رو یکی از اقداماتی که در پساکرونا باید به شکل جدی دنبال شود بررسی ابعاد اقتصادی این موضوع و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی است.

وی یادآورشد: همه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به سبب شیوع ویروس کرونا با وقفه مواجه شده و برای توقف چرخه انتقال ویروس طرح فاصله‌گذاری فیزیکی دنبال شده که تا امروز با همکاری مردم و فعالان اقتصادی شرایطی فراهم شده است که مدیریت بیماری کرونا را شاهد باشیم.

لزوم آمادگی برای  کاهش اثرات بیماری کرونا
 
محسنی بندپی اعلام کرد: با توجه به اینکه در این شرایط فعالان بخش خصوصی دچار ضرر و زیان و کارگران بخش‌های تولیدی بیکار شده اند و به دنبال بیمه بیکاری هستند و از سوی دیگر با توجه به تحریم ها باید خود را برای اقدامات جهشی و فعالانه اقتصادی برای کاهش اثرات بیماری کرونا آماده کنیم.

استاندار تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری به نکته دقیقی اشاره کردند که اقتصاد نقطه کلیدی است و هر کشوری اگر اقتصاد خود را قوی کند می‌تواند توطئه‌های دشمن را بی اثر سازد و هر کشوری که اقتصاد ضعیف داشته باشد بیگانگان بر آن کشور سلطه پیدا می کنند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل اقتصادی بوده است و همچنین موافقت ایشان با اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با بیماری کرونا در راستای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از کالای ایرانی و ساخت تجهیزات است از اینرو نگاه به مسائل اقتصادی باید راهبردی باشد.

کمک ۱۸۰ میلیارد تومانی استان تهران به نظام سلامت

محسنی بندپی با اشاره به شرایط خاص استان تهران گفت: استان تهران به عنوان ام القرای کشور که بالغ بر ۳۵ هزار واحد تولیدی، ۲۰ درصد اقتصاد و ۶۰ درصد تامین مالیات کشور را به عهده دارد قابل توجه است از این رو نگاه، جایگاه و موقعیت خاصی دارد و هر زمان که اقتصاد تهران متحول شود اقتصاد دیگر نقاط نیز متحول می‌شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی استان تهران نیز با بروز بیماری کرونا نگاه ویژه ای به بخش سلامت داشتند و بسیاری از واحدها به سمت تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رفتند، ضمن اینکه فرمانداران این استان نیز از ارزش افزوده دهیاری ها به نظام سلامت کمک کردند تا برای بهبود سلامت همان شهرستان هزینه شود و در مجموع بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به نظام سلامت کمک کردیم و برای حفظ جان شهروندان هزینه شد

وی اضافه کرد: ۲۰ فروردین روز هسته ای است که اندیشمندان ایران اسلامی برای کشور عزت و سربلندی آفریدند و با دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای لرزه بر اندام دشمنان به ویژه آمریکا ایجاد کردند.

محسنی بندپی ادامه داد: همچنین آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) است که اگر امنیت، اشراف اطلاعاتی و خنثی شدن توطئه های دشمن را شاهد هستیم به واسطه تلاش این عزیزان است.

جهش تولید بر مبنای اسناد توسعه‌ای در استان تهران پیگیری شود
 
محسنی بندپی تاکید کرد: از آقای عسگری توقع داریم با توجه به سال جهش تولید و شرایط استان تهران، تحلیل شرایط و پیشبرد اقدامات را بر مبنای سند آمایش استان، سند توسعه شهرستان‌ها و سند آسیب‌های اجتماعی شهرستان پیگیری کنند تا مزیت‌های هر شهرستان لحاظ شود.
 
وی در ادامه گفت: هماهنگی و تعامل باید با فعالان بخش خصوصی داشته باشیم، یکی از اقدامات و فعالیت‌های مهم در استان تهران جهش در فعالیت شهرک‌های صنعتی استان تهران بوده که باید تداوم پیدا کند، به علاوه جلب مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: انسجام و هماهنگی با مدیریت بانک‌ها در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی ضروری است هر چند هنوز توقع ما در این زمینه برآورده نشده، تلاش برای پیگیری معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای واحدهای اقتصادی که به واسطه بیماری کرونا دچار مشکل شدند و شناسایی واحدهای تولیدی در راستای دریافت تسهیلات جهت ارتقاء وضعیت بخش اقتصادی باید محقق شود.

اقتصاد استان تهران باید هوشمند شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت هوشمندسازی اقتصاد در استان تهران گفت: مشارکت بانک‌ها در استان تهران جهت ارائه تسهیلات اشتغال پایین است و باید این روند بهبود پیدا کند.  

حشمت الله عسگری با بیان اینکه در بخش بازار، نیازمند تعامل بیش از پیش با اصناف و بخش خصوصی در استان تهران هستیم گفت: هوشمندسازی اقتصاد در استان تهران و بکارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های اقتصادی راهبرد جدید معاونت اقتصادی استانداری تهران است.

وی عنوان کرد: شاخص فضای کسب و کار در استان تهران خیلی مطلوب نیست و تلاش می‌کنیم تا این شاخص را ارتقا دهیم؛ ضمن اینکه مشارکت بانک‌ها در استان تهران جهت ارائه تسهیلات اشتغال پایین است و باید این روند بهبود پیدا کند.

اگر کرونا نبود جشن اشتغالزایی می گرفتیم

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان تهران و همچنین پیگیری برای اصلاح قانون محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری به تشریح فعالیت‌های معاونت اقتصادی پرداخت.

محمد امامی امین سپس با اشاره به حمایت استاندار تهران از حوزه تولید عنوان کرد: در سال گذشته به عنوان سال رونق تولید بیش از ۹۵ درصد مراجعاتی که به ما ارجاع داده می‌شد در راستای درخواست افزایش ظرفیت تولید بود؛ همچنین نرخ رشد بیکاری کاهشی بود و از ۱۲.۷ در سال ۹۷ به کمتر از ۱۰ درصد در سال ۹۸ رسید و اگر ویروس کرونا نبود قطعا اسفند باشکوهی به لحاظ اقتصادی برگزار می‌کردیم.

وی  بیان کرد: استان تهران با توجه به شرایط خاص که ۱۷ هزار کارخانه و ۸۰ شهرک و لکه صنعتی دارد به خاطر محدودیت‌های استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر بالغ بر ۳۵ هزار کارخانه در سطح استان تهران داریم که بار سنگینی بر دوش متولیان امر می گذارد، که همواره آرزوی قلبی من این بود تا موضوع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر را از استان تهران رفع کنم.

در پایان این مراسم از خدمات و تلاش های محمد امامی امین قدردانی و حشمت الله عسگری به عنوان معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.