به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عمار سعیدیان‌فر اظهارداشت: با توجه به شرایط به وجود آمده و نظر به اینکه بسیاری از خبرنگاران در شرایط موجود( شیوع ویروس کرونا) دورکار شده‌اند و نتوانسته‌اند برای دریافت معرفی‌نامه و مدارک مورد نیاز خود به محل کار مراجعه کنند، درخواست زمان بیشتری برای ثبت‌نام داشتند.
وی گفت: بر این اساس خبرنگاران تا پایان ٣١ فروردین ماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خبرنگاری خود در سامانه "تهران من" اقدام کنند. 
سعیدیان‌فر افزود: تاکنون حدود پنج هزار خبرنگار برای دریافت طرح ترافیک و کارت بلیط، در سامانه تهران من، ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران تاکید کرد: خبرنگاران متقاضی کارت بلیط مترو نیز باید در سامانه تهران من در مهلت تعیین شده( ٣١ فروردین ماه ) ثبت‌نام کنند.
سعیدیان‌فر گفت: خبرنگاران در نظر داشته باشند که ٣١ فروردین، آخرین مهلت ثبت‌نام خبرنگاران است و  مهلت اعلام شده بار دیگر تمدید نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ٢٠ فروردین ماه تمدید شده بود.

هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.
محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.
زمان اجرایی طرح‌های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.  
همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه۹۸، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران و در پی شیوع کرونا در پایتخت، اجرای طرح‌های ترافیکی تهران به میزان دو ساعت و نیم در هر روز کاهش یافته است‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.