سید اصغر تقوی در جلسه مشترک اجرای طرح غربالگری اتباع بیگانه که عصر دوشنبه در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و ابتلاء افراد به این بیماری، جنسیت، سن و ملیت نمی‌شناسد، برای مقابله با آن باید تمامی افراد مسائل بهداشتی را رعایت کرده و به منظور بررسی وضعیت سلامتی، لازم است تا همه در طرح غربالگری کرونا شرکت کنند.
وی افزود: اتباع بیگانه مجاز که دارای کد خانوار بوده و در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) نام آنان ثبت کرده‌اند، توسط کارشناسان شبکه بهداشت شناسایی و با آنان تماس گرفته شده است ولی اتباع غیرمجازی که از داشتن هرگونه اوراق هویتی بی‌بهره بوده و جمعیت شناور محسوب می‌شوند، وضعیت مشخصی در خصوص غربالگری ویروس کرونا ندارند.
تقوی تصریح کرد: این افراد با تصور این که با شرکت در طرح غربالکری بیماری کرونا ممکن است شناسایی شده و طرد شوند، در این طرح شرکت نکرده و ممکن است در صورت ابتلاء نیز به مراکز درمانی مراجعه نکرده و دیگر افراد را نیز مبتلا کنند.
وی تأکید کرد: شناسایی این افراد فقط به منظور رعایت مسائل بهداشتی است و هیچ ارتباطی به طرد آنان از کشور ندارد.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزود: بسیاری از اتباع افغانستانی در حوزه کشاورزی و دامپروری به ویژه در مناطق روستایی مشغول به فعالیت می‌باشند که تلاش می‌شود تا با استفاده از توان جهاد کشاورزی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا، این افراد شناسایی شده و در طرح غربالگری ویروس کرونا شرکت داده شوند.
وی تصریح کرد: بسیاری از کودکان اتباع افغانستانی در مدارس شهرستان ورامین مشغول به تحصیل می‌باشند که با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای شرکت این افراد در غربالگری کرونا استفاده می‌شود.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزود: چندین هیأت مذهبی ویژه اتباع افغانستانی نیز در شهرستان ورامین مشغول به فعالیت می‌باشند که با استفاده از اطلاعاتی که این افراد در سازمان تبلیغات اسلامی دارند نیز برای شرکت اتباع در طرح غربالگری کرونا استفاده می‌شود.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، تا ظهر امروز دوشنبه ۱۸ فروردین، ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۳ هزار و ۷۳۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.