به گزارش عصر یکشنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، «رضا آقایی» با بیان اینکه این اقدامات در سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده گفت: این اقدامات شامل بهسازی ۱۵ سازه سنگی- ملاتی و ۲۷ سازه سنگی- گابیونی به حجم عملیات ۳ هزار مترمکعب بوده که در زیر حوزه های آبخیز کشار و امامزاده داود از حوزه آبخیز کن و حوزه آبخیز وردیج- واریش اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش های اخیر در زیر حوزه آبخیز امامزاده داود به شکل برف بوده افزود: عملکرد سازه های آبخیزداری احداث شده علاوه بر کنترل روان آب های سطحی، اثر بخشی خود را به صورت کنترل بهمن نیز در این منطقه نشان داد.

آقائی ادامه داد:‌ عملیات آبخیزداری در قالب احداث یک سازه بزرگ سنگی- ملاتی در بالا دست روستای واریش در دستور کار است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری در کنترل سیل و کاهش آسیب ها و تخریب های ناشی از آن، طرح جامع کنترل سیل حوزه های آبخیز شهری تهران تهیه و به فرمانداری تهران ارائه شده است که امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران هرچه سریعتر اعتبارات مورد نیاز این طرح جامع را تأمین تا شاهد تداوم اجرای این پروژه ها در سطح حوزه های آبخیز شهری تهران باشیم.

وی همکاری تمامی دستگاه ها به وی‌ژه اداره کل محیط زیست استان تهران در انجام عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شرق تهران را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، هدف از اجرای این پروژه ها کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی است.

مناطق شمالی و غربی استان تهران همواره در معرض سیل قرار دارند که با اجرایی شدن پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری از کنترل سیلاب در این مناطق جلوگیری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.