محمدتقی تقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای حکم قضایی صبح امروز، اظهار داشت: با تخریب ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه جابان به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان، بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آزادسازی شد.

وی ادامه داد: اجرای این حکم قضایی در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغات است که باید قلع و قمع شده و به حالت سابق باز گردد و با توجه به اخطارهای قبلی داده شده، هرگونه ساخت و ساز در باغات و اراضی زراعی قطعا منجریه تخریب خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: افرادی که قصد خرید زمین و ویلا در شهرستان دماوند را دارند حتما در زمین هایی اقدام به ساخت و ساز کنند که دارای کاربری مسکونی باشد و در غیراین صورت منتهی به تخریب می شود.

قلع و قمع حدود ۲۵۷ هکتار از مستحدثات غیرمجاز از ابتدای سال گذشته تاکنون

دادستان عمومی و انقلاب دماوند با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۲۵۷ هکتار از مستحدثات غیرمجاز قلع و قمع شده است، افزود: تمهیدات لازم با همکاری دستگاه‌های مربوطه در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام نوروز صورت گرفته و ماموران منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ایام تعطیل با برقراری کشیک از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری خواهند کرد.

 تقی زاده اذعان داشت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز دو هزار و ۸۰۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با سطح آزاد سازی حدود ۲۵۷ هکتار مستحدثات غیرمجاز قلع و قمع شد.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد و روستای جابان از جمله روستاهای شرقی شهرستان و جزء روستاهای بخش مرکزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.