شهرداران مناطق مختلف پایتخت روز پنجشنبه با انتشار اخباری از حضور نداشتن شهروندان در بوستان ها در روز طبیعت، از آنان قدردانی کردند.  

«رسول کشت پور» شهردار منطقه ۲ تهران در این خصوص از مشارکت شهروندان در پیوستن به پویش «سیزده در خانه» قدردانی کرد و گفت: امسال که برخلاف سال‌های گذشته، در بهار طبیعت ویروس کرونا  مهمان ناخوانده‌ جهان شده است و براهمیت «در خانه ماندن»  و لغو آداب و رسوم ها به عنوان راهکار موثر در حذف زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید شده است.

وی افزود: خوشبختانه در روز طبیعت، شهروندان فهیم تهرانی با ماندن در منازل و پرهیز از حضور در بوستان ها، مدیران و مسولان را در تقویت سلامت جامعه همراهی کردند.

این مسئول  با اشاره به اعمال محدودیت تردد در بوستان های منطقه گفت: در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، محدودیت  تردد در بوستان هاو تفرجگاه های  منطقه در روزهای گذشته اجرایی و همزمان با روز طبیعت این محدودیت ها ادامه داشت.

همچنین «محمد محمددوست» شهردار منطقه ۴ تهران از مشارکت معنادار شهروندان در پویش در خانه میمانیم در روز سیزده بدر تشکر کرد و اظهار داشت:‌ امروز مدیریت شهری مفتخر است که ساکنان پایتخت در روز طبیعت همکاری بسیار خوبی با شهرداری تهران داشته و در خانه مانده اند.

وی افزود: با توجه به وسعت و جمعیت قابل توجه منطقه چهار و وجود بوستان های بزرگ جنگلی و فرامنطقه ای، پیش بینی  های لازم جهت جلوگیری از ورود شهروندان شده بود که خوشبختانه شهروندان مشارکت بسیار خوبی در این خصوص داشتند.

شهردار منطقه چهار ضمن قدردانی از شهروندان فهیم منطقه وهمچنین تشکر از زحمات پلیس، بسیج، شورایاران، ستاد بحران، آتش نشانی  و اورژانس، مراکز بهداشت ودرمان و تمامی دست اندرکاران  اظهار امیدواری کرد این مشارکت و همراهی تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا همچنان تداوم داشته باشد.

 همچنین «حسن رحمانی» شهردار منطقه۲۱ تهران از اهتمام شهروندان فهیم منطقه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد و گفت: در سطح منطقه شاهد اهتمام شهروندان فهیم منطقه۲۱ در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بودیم و مردم با خانه نشینی و پرهیز از بیرون رفتن در یکی از روزهای سنتی تقویم‌، یک روز ماندگار را رقم زدند.
 
وی، از حضور و اقدامات پرسنل پرتلاش نیروی انتظامی و پلیس راهور در سطح بوستان های منطقه تقدیر کرد و افزود: از ساعات اولیه روز طبیعت شاهد حضور و تلاش همکاران حوزه خدمات شهری، یگان حفاظت و بحران و آماده باش نواحی سه گانه منطقه بودیم که نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدامات بایسته را انجام دادند و به سهم خود از تلاش همه همکاران تشکر و قدردانی می نمایم.

رحمانی با تشکر از همراهی مردم در اجرای هر چه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در بوستان‌های سطح منطقه، افزود: امیدواریم با احساس مسئولیت خوبی که مردم نسبت به سلامت خود و دیگران دارند، شاهد ادامه این روند و ریشه کنی هر چه زودتر این ویروس منحوس باشیم.
شهر تهران دارای ۲۲ منطقه است؛ بوستان جنگلی سرخه حصار، بوستان گل یاس، ‌ بوستان نهج البلاغه در تهران هر ساله در روز طبیعت شاهد حضور جمعیت زیادی از شهروندان بوده است؛ ‌ شهروندان تهرانی امسال روز طبیعت را در خانه ها ماندند تا قطع کننده زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.