به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر جمعه با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح محدودیت تردد در مبادی ورودی و خروجی استان تهران اظهار داشت: ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان تهران از مدت‌ها قبل پیشنهاد مداخلات جدی‌تر و اثربخش‌تری داشت که در نهایت ستاد ملی به این جمع بندی رسید تا طرح محدودیت تردد و سفر را برای جلوگیری از چرخش ویروس کرونا به اجرایی درآوریم که دیروز دستورالعمل آن توسط رئیس جمهور تأیید و سپس ابلاغ شد.

وی ادامه داد: امروز از ساعت صفر بامداد طرح محدودیت تردد در ۱۴ مبادی ورودی و خروجی استان اجرایی شد و استمرار دارد تا افراد غیربومی وارد استان نشوند که با محوریت ناجا نسبت به بازگرداندن افراد غیربومی اقدام شده و خوشبختانه با همکاری مردم از ادامه سفر افراد غیربومی خودداری می‌شود.

استاندار تهران تأکید کرد: در داخل پایتخت تمامی مراکز و اماکن عمومی، پارک‌ها و بوستان‌ها و فروشگاه‌های غیرضرور تعطیل هستند که با همکاری اصناف این کار دنبال می‌شود؛ همچنین امروز اخباری مبنی بر فعالیت برخی اصناف غیرضروری در مولوی و خیابان وحدت اسلامی مطرح شد که با همراهی صنف، تعزیرات و فرمانداری نسبت به عدم فعالیت چنین واحدهایی اقدام شد.

محسنی بندپی با بیان اینکه محدودیت تردد در داخل تهران نداریم گفت: پیشنهاد حذف فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی مطرح شده که فردا این موضوع در ستاد ملی بررسی و نتیجه اطلاع رسانی می‌شود چرا که تصمیم گیری در این مورد بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا می‌باشد.

وی همچنین در مورد محدودیت‌های تردد در ۱۲ و ۱۳ فروردین عنوان کرد: تلاش داریم تا شرایط و تدابیری اتخاذ شود که در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه زمینه عدم حضور مردم در بوستان‌ها و طبیعت فراهم شود تا هیچ تجمعی در این مکان‌ها نداشته باشیم.

استاندار تهران همچنین در مورد صدور کارت تردد برای شاغلین تصریح کرد: به سبب نزدیکی البرز و تهران و از آنجا که بسیاری از افراد ساکن البرز در تهران مشغول فعالیت هستند و بالعکس، از چهارشنبه هفته گذشته به دستگاه‌هایی اجرایی مکاتبه کردیم تا چنین کارمندانی معرفی شوند تا بر اساس اعلام کدملی و پلاک خودرو زمینه تسهیل شرایط فعالیت برای این قبیل کارمندان فراهم شود.

محسنی بندپی ادامه داد: برای افرادی که در استان‌های مجاور تهران ساکن باشد و محل کارشان در تهران باشد این شرایط فراهم می‌شود ضمن اینکه سفر برگ هم می‌تواند به این موضوع کمک کند و بیمه وسایل نقلیه هم برای صدور مجوز این کارمندان مؤثر است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی و اجتناب از تجمع و تردد غیرمجاز خاطرنشان کرد: اثربخش ترین اقدام برای حذف چرخه بیولوژیک این ویروس رعایت اصل در خانه ماندن است از این رو از شهروندان می‌خواهیم تا نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.