احمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای هلال‌احمر در تمامی ورودی‌های شهرستان‌ ری تا کنون ۳۱۸ هزار و۸۰۰ وسیله نقلیه را اقدام به غربالگری مسافران ورودی  و خروجی به شهرستان‌ها کرده و افراد مشکوک به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.
وی افزود: طرح ملی پایش و غربالگری بیماری کرونا توسط ۳۰ نفر نیروی عملیاتی در مبادی ورودی خروجی این  شهرستان  اجرا و عملیات غربالگری انجام می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: داوطلبان در قالب ۲ شیفت به طور مداوم اقدام غربالگری درمبادی این شهرستان می کنند. 
رییس هلال احمر شهرستان ری ادامه داد: این نهاد در اجرای این طرح ملی با بهره‌گیری از نیروهای خود با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در این پست‌ها حضوری فعال و تاثیر گذار دارد.
هلال احمر شهرستان ری در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ عضو در بخش جوانان دارد که دوره‌های مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات را زیر نظر استادان برجسته کشور گذرانده اند.
 شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده تا ششم فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲هزار و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید، مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.