به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شمیرانات، سید مهدی ساداتی با اشاره به توجه شهروندان این شهرستان نسبت به شعار "در خانه می مانیم" اظهار داشت: مردم نقطه ثقل قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا هستند که با ماندن در منازل به عنوان امن ترین مکان برای صیانت از سلامتی خود و جامعه، گام جدی را برداشته اند.
وی با بیان اینکه موج بازگشت مسافران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: توجه جدی به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به نفع مردم است و سبب تحقق شکست اپیدمی این بیماری می شود.
ساداتی با اشاره به ممنوعیت خروج از استان تهران، بسته شدن پارک ها و تفرجگاه ها، تعطیلی صنوف و مراکز تجاری را از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برشمرد و خواستار همراهی و همکاری بیشتر مردم با مسئولان شد.
شهرستان شمیرانات متشکل از ۴ شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفز در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
آب و هوای مطلوب و طبیعت بکر بخش های لواسانات و رودبار قصران به علاوه مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی متعدد در این بخش ها و شمال پایتخت، شمیرانات را به شهرستانی گردشگرپذیر تبدیل کرده است که در تمام فصول بویژه روزهای پایانی هفته مورد استقبال چشمگیر مسافران قرار می گیرد.
بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده تا ششم فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲هزار و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.