به گزارش خبرنگار مهر، سید هاشم حسینی در جلسه هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا در استان تهران که در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ هزار تخت بیمارستانی نقاهتگاهی در کشور از سوی نیروهای مسلح آماده شده است، گفت: از این تعداد تخت بیمارستانی دو هزار و ۵۰۰ تخت توسط ارتش و هفت هزار و ۵۰۰ تخت توسط سپاه آماده شده است.

نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح از اعمال بالاترین استانداردهای جهانی و بهداشتی در تخت‌های بیمارستانی آماده شده خبر داد و نقش نیروهای مسلح در طرح غربالگری را پشتیبانی دانست و افزود: بنا بر آمار اعلام شده بین ۳ تا ۵ میلیون نفر ایرانی در سامانه «سیب» ثبت نام نشده‌اند.

وی از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به صورت پایلوت و آزمایشی در سطح استان تهران خبر داد و اضافه کرد: این طرح با هماهنگی و همکاری سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران اجرا می‌شود و پس از رفع ایرادات و اشکالات در دیگر نقاط کشور اجرا خواهد شد.

حسینی با تشریح این طرح بسیج ملی گفت: این طرح چهار مرحله دارد، که در مرحله اول کارشناسان بهداشت تلفنی با افراد تحت پوشش خانه‌های بهداشت و سلامت تماس خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم و با توجه به شرایط افرادی که مشکوک به کرونا هستند، به بیمارستان‌ها اعزام شده و بستری می‌شوند و یا تحت مراقبت و قرنطینه در خانه قرار می‌گیرند.

نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای رفع کمبود کادر درمانی در حال حاضر ۴۷۵ تیم سه نفره شامل پزشک، پرستار و مراقب از کادر پزشکی نیروهای مسلح آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

حسینی افزود: در صورت نیاز ۴۲۵ تیم دیگر در حال سازمان دهی است که وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1390714
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.