«پیمان صابریان» شامگاه سه شنبه درباره آخرین تلفات حوادث چهارشنبه سوری در پایتخت به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون این حادثه منجر به جان باختن جوانی ۲۲ ساله در اسلامشهر شده و همچنین ۱۳ نفر دچار مصدومیت شدند.

وی افزود: ۷ نفر از این مصدومان بدلیل سوختگی به بیمارستان مطهری، ۲ نفر به بیمارستان فارابی و یک نفر به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) منتقل شدند.

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: ۱۲ نفر از مصدومان آقا و یک مصدوم خانم بوده است.

وی با بیان اینکه این مصدومان توسط مواد محترقه مصدوم شده اند به شهروندان توصیه کرد که امشب از مواد خطرناک محترقه استفاده نکنند.

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شبِ پیش از آخرین چهارشنبهٔ ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

با این حال، شاید ویروس کرونا موجب شود بسیاری از جوانان در هیجان این شب قرار نگیرند و بدون استفاده از مواد محترقه، جشنی شاد و آرام را برگزار کنند.

 همه ساله برخی از افراد به دلیل هیجانات و همچنین ناآگاهی از خطرات مواد محترقه، جانشان را از دست می دهند و عده ای نیز بخاطر مصدومیت های شدید ناشی از انفجار مواد محترقه، برای همیشه از داشتن جسمی سالم محروم می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.