به گزارش خبرنگار مهر، محمد امامی امین در جلسه شورای آرد و نان با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌ها اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای ادامه فعالیت نانوایی‌های سنتی استان در روزهای عید نوروز انجام شده و رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مورد تاکید قرار گرفته است.

امامی امین افزود: تاکید رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌ها بدین جهت است تا نانوایی‌ها با انتقال ویروس به نان از طریق دست و پول آلوده، موجب گسترش بیماری در جامعه نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان داشت: لزوم زمینه سازی برای تولید آرد مورد نیاز استان در تهران از نکات مورد تاکید دیگر می‌باشد که به تبع آن نیاز تهران به سایر استان‌ها و پرداخت هزینه مازاد برای حمل و نقل کاهش پیدا کند.

امامی امین با اشاره به ضرورت تأمین آرد با کیفیت مورد تقاضای نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: تعداد کمی از کارخانه‌های تولید آرد، آرد با کیفیت عرضه می‌کنند اما در هنگام عرضه آرد به سبب بالا بودن تقاضای نانوایان سهمیه آنها به اتمام می‌رسد؛ در مقابل تعدادی از کارخانه‌های تولید آرد نیز وجود دارد که از سیستم قدیمی و فرسوده استفاده و آرد با کیفیت عرضه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در این نشست بنا شد سهمیه گندم اختصاص یافته به واحدهای تولید آرد به شکل شناور در اختیار اداره کل غله قرار گیرد تا واحدهایی که آرد با کیفیت تولید می‌کنند محصول بیشتری به نانوایان عرضه کنند؛ چرا که این امر سبب می‌شود تا زمینه رقابت میان کارخانه‌های تولیدکننده آرد ایجاد شده و نانوایان نیز می‌توانند به آرد با کیفیت بیشتری دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.