سعید خال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بهشت زهرا (س) تمام تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات در پنجشنبه و جمعه آخر سال اندیشیده است ولی بهتر است مردم برای جلوگیر از شیوع ویروس کرونا زیارت قبور را به زمانی دیگر موکول کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه با کرونا ویروس نیازمند همت و مشارکت همگانی است، توصیه کرد: شهروندانی به بهشت زهرا(س) در ایام پایانی سال مراجعه کنند که مراسم تدفین دارند تا حضور جمعیت در این مکان معنوی به حداقل برسد.

خال در ادامه درخصوص رعایت کردن مسائل بهداشتی در میان کارکنان و اماکن سازمان بهشت زهرا(س) نیز گفت: مردم باید بدانند که  تمامی اماکن و امکانات بهشت زهرا(س) روزانه چندین بار ضدعفونی و گندزدایی می شوند حتی ماشین های حمل متوفی نیز پس از انجام هر ماموریت به صورت کامل گندزدایی و ضد عفونی می شوند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات فردی و مورد نیاز پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) در جهت جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا طی روز چندین بار تعویض می شود و تمامی کارکنان این سازمان نیز روزانه چکاپ و دمای بدنشان کنترل می شود.

خال در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان بهشت زهرا(س) به عنوان یک نهاد خدمات رسان در کنار مردم است، اظهار داشت: دستورالعمل ها و هماهنگ های لازم با وزارت بهداشت و سایر دستگاه های مرتبط تدوین شده است و براساس آن این سازمان به مردم خدمات رسانی می کند.

وی عنوان کرد: کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) با تلاش بی وقفه و جهادی به دنبال ایجاد آرامش و کاهش آلام مراجعه کنندگان دردمند به این نهاد می باشند.

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.