محمد نصیری روز دوشنبه در دومین جلسه هماهنگی با تشکل‌های مردم نهاد داوطلب و همکار با جمعیت هلال احمر با حضور رئیس مرکز بهداشت شرق تهران، نمایندگانی از  هلال‌احمر استان تهران،  شورای شهر تهران و جمعی از تشکل‌های مردم‌نهاد،  افزود: با هدف اجرای طرح ارتقاء کیفیت آموزش های پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا در سطوح ۱۰ پهنه محله هرندی شهر تهران که به علت دسترسی نداشتن به رسانه ها، آموزش، مواد بهداشتی و ضدعفونی نسبت به مناطق دیگر پرخطرتر و آسیب‌پذیرتر است، از فردا عملیات آموزش و توزیع بسته های مقابله با کرونا از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر و تشکل های مردم نهاد در این منطقه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این عملیات همسو و تحت نظارت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی شده است تا بسته های بهداشتی حاوی مواد ضدعفونی و بروشورهای آموزشی ویژه کودکان و بزرگسالان به منظور اثربخشی بیشتر اقدامات از سوی داوطلبان آموزش دیده با رعایت و توجه به ایمنی آنها، خانه به خانه توزیع شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود: در این عملیات، تصمیم به غربالگری و بیماریابی نداریم و فقط، داوطلبان موارد مشکوک احتمالی را  به مراکز مربوط گزارش خواهند کرد.

نصیری با اشاره به فضای روانی موجود در جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: این اقدامات با هدف انتشار خبرهای خوب و  شکست زنجیره انتقال با آگاهی بخشی در خصوص پرهیز از حضور در تجمعات و نحوه شست‌وشوی دست ها و ضدعفونی سطوح به ساکنان مناطق حاشیه ای شهر تهران انجام می‌شود و این عملیات به مرور در سایر مناطق خطرپذیر نیز اجرا می‌شود.

وی همچنین به مشارکت شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و اورژانس به منظور نظارت، تامین امنیت و پشتیبانی این عملیات اشاره کرد.

امیرعلی فریدون فر،  رئیس مرکز بهداشت شرق تهران نیز در این جلسه گفت: در هر مقطعی که مردم، پای کار باشند موفق به حل مشکلات از جمله مهار بیماری های واگیر شدیم و امیدواریم تا با اجرای این عملیات، موفقیت خوبی برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا کسب شود.

وی با ارائه توضیحات مفصل و تشریح آخرین یافته های علمی درباره مقابله با ویروس کرونا، افزود: ارائه اطلاعات صحیح و روزآمد علمی از مهم ترین اقدامات علیه بیماری های واگیردار محسوب می شود و مرکز جامع سلامت شهید هرندی (دروازه غار) واقع در منطقه ۱۲ شهرداری تهران برای ارائه خدمات و همکاری های لازم با هلال‌احمر آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.      

همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.

از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.     

در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.  

علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت امروز (دوشنبه) گفت: تاکنون هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.