به گزارش شامگاه جمعه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پیرو خبر تعطیلی مدارس پایتخت در روز شنبه سوم اسفندماه و مطرح شدن شایعه‌ای مبنی بر ارتباط این تعطیلی با شیوع ویروس کرونا، به استحضار ملت شریف و شهروندان استان تهران می‌رساند؛ این تعطیلی به هیچ وجه ارتباطی با این موضوع نداشته و با توجه به حضور گسترده ملت غیور ایران در پای صندوق‌های اخذ رای و طولانی شدن زمان شمارش آرای نمایندگان منتخب مردم به خصوص در استان تهران تصمیم به تعطیلی مدارس گرفته شده است.  

براساس این اطلاعیه، با توجه به حضور پرشور شهروندان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین میان دوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و متفاوت بودن امر شمارش آرای استان تهران نسبت به سایر مناطق با وجود یکهزار و ۳۰۰ کاندیدای انتخاباتی و رای به ۳۰ نفر از منتخبین و وجود ۳هزار و ۸۱۰ حوزه اخذ رای که بیش از ۲هزار تعداد از آنها در مدارس استان تهران فعال هستند، طبق تصمیمی که در تمامی دوره‌های قبل از این نیز اتخاذ شده بوده است، تصمیم به تعطیلی مدارس تهران گرفته شده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین میان دوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه(دوم اسفندماه) برگزار شد.

براساس این گزارش، حدود ۹۰ درصد از عوامل اجرایی صندوق‌های انتخابات، پرسنل و فرهنگیان تهرانی هستند و تصمیم‌گیری در خصوص هر گونه موضوعی پیرامون پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با ستاد مدیریت بحران استانداری تهران است.

به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی مدارس برای مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

حسن محمدی گفت:توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌ها و فیلم‌های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیار معلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار داده شده است.

کروناویروس که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر ووهان چین شروع شد، یک بیماری تنفسی مرگبار است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور چین از ابتدای شیوع آن به ۲هزار و ۲۳۳ نفر رسیده و بیش از ۷۵ هزار نفر مبتلا داشته است. در ایران مسئولان وزارت بهداشت ابتلای دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) تایید کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد جان باختگان این ویروس در کشور به چهار نفر رسیده است و تعداد افراد مبتلا به آن در مجموع به ۱۸ نفر می‌رسد.
تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های کشور، ۱۳ نفر اعلام شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.