«انوشیروان محسنی بندپی» امروز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: زمان قانونی پایان انتخابات تا ساعت ۱۸ است اما در صورت لزوم این زمان حداکثر تا ساعت ۲۴ می‌تواند تمدید شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاشمان را برای اتمام رای گیری در ساعت قانونی پیش بینی شده به کار می گیریم و از شهروندان نیز می‌خواهیم در ساعات اولیه برای شرکت در انتخابات پای صندوق های رای حاضر شوند.

استاندار تهران ابراز امیدواری کرد بر خلاف تلاش دشمنان و معاندان، مشارکت مردم در انتخابات با حداکثر میزان خود به ثبت برسد.

محسنی بندپی همچنین گفت که در حال حاضر مشکلی برای اخذ رای وجود ندارد و برخی اختلالات در حوزه فناوری اطلاعات نیز برطرف شده است.

وی افزود: ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تعرفه برای انتخابات در استان تهران توزیع شده است.

استاندار شمار افراد واجد شرایط استان تهران را در انتخابات ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: در مجموع، یک هزار و ۳۶۰ نفر برای انتخابات رقابت می کنند که این تعداد فقط در حوزه انتخابیه تهران به یک هزار و ۲۶۴ نفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ۳۹ نفر داوطلب برای تصدی هر کرسی مجلس در تهران رقابت می‌کنند.

استاندار تهران همچنین گفت: همه اقدامات لازم برای تامین امنیت انتخابات با حضور ۱۴ هزارنفر پیش بینی شده است و همه نیروهای امنیتی و انتظامی در حالت آماده باش به سر می‌برند.

محسنی بندپی با اشاره به موضوع پرتاب چند فقره کوکتل مولوتف در چند روز پیش به ستادهای تبلیغاتی انتخابات اظهارداشت: سه نفر بابت همین موضوع دستگیر و به دادستانی تحویل داده شده‌اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح جمعه دوم اسفندماه در استان تهران آغاز شده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش‌بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.