معصومه ابتکار روز جمعه با حضور در حسینیه جماران و شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: روز انتخابات روز تعیین سرنوشت است و مردم می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند، هر چند دلخوری هایی وجود دارد اما با شرکت در انتخابات مردم می توانند سلیقه خود را معرفی کنند و این برای کشور ما بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: کشور از سلایق و تنوع دیدگاه های فرهنگی و سیاسی برخوردار است و خیلی مهم است که با این تنوع در انتخابات حضور داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری با یادآوری این که کسانی که به نوعی به شرایط اعتراض دارند اگر پای صندوق های رای حضور پیدا نکنند و اگر سلایق خود را اعمال نکنند یقینا این موضوع به نفع طرف مقابل یا حتی به نفع دشمنان ایران تمام شود، تاکید کرد: دشمنان ایران به هر نحوی به دنبال این هستند که مشارکت مردم کاهش پیدا کند و مردم نسبت به شرایط بی تفاوت شوند.

ابتکار خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم همانطور که در هر دوره ای با حساسیت و دقت نظر حضور پیدا کردند و مشارکت خود را کاهش ندادند و مسئولیت پذیری خود را با وجود همه آلام و ناراحتی ها اعلام کردند و هوشیاری خود را نسبت به آن چیزی که برای ایران و سرنوشت ایران یکپارچگی و امنیت و آرامش ایران اهمیت دارد را انجام دادند، انشالله در این مورد هم همینطور خواهد بود.
وی در مورد مشارکت مردم پایتخت هم ابراز امیدواری کرد: مردم تهران هم همانطور که در انتخابات دیگر نشان دادند که سلایق متنوع دارند، امیدواریم باز هم بیایند و اثر بخشی کار خود را این بار هم نشان دهند و پای صندوق های رأی نمایندگانی که مجلس آینده را تامین می کنند و مجلسی که برای صلح امنیت و آینده مردم و انعکاسی از تنوع سلایق و دیدگاه ها و تنوع گرایش های سیاسی باشد، را انتخاب کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بامداد روز جمعه دوم اسفند ماه آغاز شد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند.

تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

9294 ** 1071

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.