بهروز نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۳۰ پسر دانش آموز در قالب سه دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: راویان در این برنامه برای دانش آموزان از دوران دفاع مقدس و عملیات‌هایی که حضور داشته‌اند خاطراتی را بیان می‌کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری خاطر نشان کرد: مسابقات دلنوشته دانش آموزان برای شهدا، جمله‌سازی با هشت کلمه و مسابقه عکاسی از برنامه‌های دیگر این اردوی فرهنگی برای دانش‌آموزان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی موجب آشنایی آنها با فرهنگ ایثار و شهادت و اهداف دفاع مقدس می‌شود، ادامه داد: دانش آموزان به مناطق دهلاویه، فتح المبین، اروند کنارو شلمچه برای بازدید از این اماکن اعزام می‌شوند.

نصیری به اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس با توجه به معنویت و قداست آن به نسل‌های امروز و آینده امری مهم و مورد توجه در نظام آموزشی محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزان نسل امروز باید با رشادت‌ها، ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شده و سبک زندگی آنها را به کار گیرند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش‌های کهریزک و فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۱۴۰ مدرسه آموزش و پروش ناحیه یک شهرری تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.