به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران،  مجتبی یزدانی با بیان این که مدیریت شهری از سال ۹۶ نهضت تملک باغات را در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های مستمر این معاونت در مناطق ۲۲گانه جهت اجرای این مصوبه؛ تاکنون هشت قطعه باغ و اراضی مشجر در مناطق (۲، ۷، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۴) تملک شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ۸ قطعه باغ و اراضی مشجر تملک شده را برشمرد و گفت: بوستان دامپزشک در منطقه ۱۱ به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در سال ۹۶ به بهره برداری رسید. بوستان هورفر در منطقه ۷ به مساحت ۳هزار و ۱۰۰ متر مربع و بوستان نشاط کودک در منطقه ۱۳ به مساحت ۴هزار و ۹۶۴ مترمربع در سال ۹۷ به بهره برداری رسید. بوستان خیاط خانه در منطقه ۷ به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع و بوستان پدر در منطقه ۲ به مساحت ۱۱ هزار در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده است. همچنین بوستان وثوق الدوله در منطقه ۱۴ به مساحت حدود ۲ هکتار، بوستان بخشی فر در منطقه ۷ به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع و بوستان شهید مدنی در منطقه ۸ به مساحت ۶ هزار مترمربع تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، برنامه پنج ساله، نگاه ویژه مدیریت شهری و توسعه فضای سبز با اولویت افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار؛ تملک باغات و اراضی مشجر در دستور کار قرار گرفت.

یزدانی افزود: باغات به عنوان ارزشمندترین میراث طبیعی شهر همواره مورد توجه بوده است و از این رو حفظ آن به عنوان اولویت های مهم شهرداری تهران محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.