محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران توضیح داد: در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم و مجلس نخستین نهاد تاسیس شده توسط جمهوری اسلامی بود و همزمان با چهل سالگی انقلاب، مجلس شورای اسلامی نیز به چهل سالگی رسید و جمعه این هفته، فصل جدید خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی با چالش‌های متعددی مواجه شده است؛ چالش نسبت به تاثیرگذاری و جایگاه واقعی مجلس شورای اسلامی، چالش کارامدی و عملکرد مجلس دهم، بویژه اکثریت اصلاح طلب و اعتدالی آن، چالش نسبت به عملکرد تایید صلاحیت‌ها و همچنین چالش کلی کشور در برخورد با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، موجب شده است تا فضای سردی بر انتخابات حاکم شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در همین جا از شهروندان تهرانی می خواهم با حضور فعال در پای صندوق‌های رای در جمعه، صدا و خواسته خود را به گوش همه برسانند.

وی همچنین فرارسیدن میلاد مسعود صدیقه طاهره، زهرای مرضیه و فرزند ایشان روح الله خمینی را گرامی داشت و گفت: حضور اجتماعی و تاثیرگذاری زن در جامعه، یکی از اهداف و کارکردهای مثبت اسلام در جامعه بود و نخستین زنان تاثیرگذار در اقتصاد و سیاست جامعه، خدیجه کبرا و دخترش فاطمه زهرا علیهما السلام است

 هاشمی ادامه داد: در جامعه ای که دختران را زنده به گور می کرد و به زنان به دیدگاه شرم و ننگ می نگریست، بعنوان منتقد پیشرو تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ظهور کردند و اثبات کردند که هیچ محدودیتی به فعالیت زنان قابل تحمیل نیست.

وی افزود: سهم پرسنل زن در مدیریت شهری تهران حدود یک پنجم و کمتر از نصف نسبت بانوان در دولت است و با وجود افزایش نسبت مدیریتی بانوان در این دوره مدیریت شهری هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: براساس بررسی های علمی، عملکرد زنان در دستگاه‌های اداری موجب افزایش نظم، کاهش رانت و فساد اداری و ایجاد رقابت حرفه ای می شود و باید ذهنیت جامعه را نسبت به باورهای خرافی، نادرست و جنسیت زده در مورد فعالیت حرفه ای بانوان اصلاح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.