داریوش تقی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، حدود ۲۵ هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد غربالگری شدند.

وی افزود: ۳۵ درصد این معتادان به دلایل مختلف از جمله مشکلات پزشکی، سن قانونی، کارتن خوابی و سایر موراد شرایط پذیرش را نداشتند.

کارشناس مسئول درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران ادامه داد: معتادان در ۱۰ مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد (اجباری)، سه مرکز مهرسروش، فشافویه و شهید ضیاییان و ۸۴ مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ ترک اعتیاد دوران بهبودی را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه از معتادان متجاهر هیچ تست ایدزی گرفته نمی شود گفت: فرد دستگیر شده در مراکز غربالگری کمتر از پنج ساعت حضور دارد و در این مدت زمان نمی توان ۲ تست اعتیاد و ایدز را گرفت.

تقی زاده بیان داشت: در ارزیابی اولیه امکان آزمایش ایدز نیست و در ارزیابی ثانویه در مراکز اگر فرد دچار به این نوع بیماری شده باشد براساس دستورالعمل غربالگری، وزارت بهداشت و درمان موظف به ارائه خدمات درمانی است.

وی خاطر نشان کرد: پزشک مربوطه در مراکز بازپروری علائم افراد را چک می کند و بر اساس آن به بهداشت و درمان اعلام می کند تا دارو به بیمار تجویز و تحویل داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.