به گزارش ایرنا در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران موضوع انتخاب اعضای هیات رییسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مطرح و بر این اساس محسن هاشمی به عنوان رئیس مجمع معرفی شد.

همچنین با رای اعضا، زهرا نژادبهرام به عنوان نایب رئیس، بهاره آروین به عنوان منشی و حجت نظری و شهربانو امانی به عنوان دو ناظر در هیأت رئیسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی انتخاب شدند.

براساس این گزارش، پیشنهاد تمدید بازرس اصلی و علی‌البدل مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هم مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و سرانجام فاطمه مقیمی به عنوان بازرس اصلی و فضل‌الله اسلامی به عنوان بازرس علی‌البدل شرکت واحد اتوبوسرانی یک سال دیگر در سمت خود ابقا شدند.

عودت نظام‌نامه فعالیت سمن‌ها به کمیسیون فرهنگی شورای شهر
همچنین دستور جلسه دیگر امروز شورای شهر به بررسی دستورالعمل مربوط به نظام نامه فعالیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه شهری اختصاص داشت که در این راستا حجت نظری عضو کمیسیدن فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در قانون به نقش سازمان های مردم نهاد برای نظارت بر عملکرد شهرداری تهران اشاره شده اما تا کنون هیچ شیوه نامه و نظام نامه ای برای چگونگی اجرا آن نداشتیم که باید ساز و کار و نحوه اجرای آن تدوین شود.

وی ادامه داد: شرایط مناسبی در ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد و بخش های مختلف مدیریت شهری نداریم و تصمیمات در این حوزه سلیقه ای است.

به گفته نظری، امروز اگر در بدنه شهرداری برای مثال رئیس فلان سازمان خودش علاقه ای به سازمان های مردم نهاد داشته باشد از ظرفیت سمن ها استفاده می کند و گرنه استفاده از مردم نهادها جایی در مدیریت شهری نخواهد داشت.

ناهید خداکرمی دیگر عضو شورا خطاب به نظری گفت: تعجب می کنم که چرا این نظام نامه را ارائه کردید زیرا ما تا دلتان بخواهد قوانین محدودکننده داریم و با این لایحه باز هم سازمان های مردم نهاد محدودتر می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال ۸۷ مصوبه ای داریم که در آن ارتباط سازمان‌های مردم نهاد با مدیریت شهری به صورت شفاف مورد نظر قرار گرفته است و به نظرم نظام‌نامه مجدد بی فایده است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که ما کم داریم باور به سازمان‌های مردم نهاد است و به نظرم خود ستاد توانمندی سمن‌ها می تواند با یک دستورالعمل به سازمان‌ها این سطح همکاری را بالا ببرد.

حق شناس دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با این نظام نامه گفت: همیشه یک نگاه منفی و یک نگاه مخالفت به سمن‌ها شده است و این نگاه همیشه توأم با بدبینی بوده است و تلاش شده است که بین سمن ها و دستگاه های مختلف اجرایی و تصمیم سازی کشور فاصله ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از این رو به نظرم این نظام نامه می تواند باعث شود تا سمن ها جانی دوباره بگیرند و اقداماتشان از این پس بیش از گذشته نظم بگیرد.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در خصوص این نظام نامه خطاب به حجت نظری گفت: من پس از خواندن این نظام نامه دچار سوء تفاهم شدم زیرا طرح ابتدایی شما طرحی بزرگ با تمام بندها بود اما پس از ارائه دیدم تنها یک ماده دارد و تنها یک بند دارد.

وی ادامه داد: شما در طرح نوشته‌اید باید نظام نامه اجرایی شود در حالی که نظام‌نامه‌ای وجود ندارد.  

هاشمی افزود: از سوی دیگر نوشته‌اید ستاد موظف است به اجرای این نظام نامه و به این ترتیب یعنی من باید دوباره این نظام نامه را به خود شما که ستاد هستید ابلاغ کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته دیگر این است که شما به صورت کلی نوشته‌اید باید همه شهرداری خدمات و امکاناتش را در اختیار ستاد سمن ها قرار دهد خب این همه که شما نوشته‌اید گستردگی وسیعی دارد که از اجرا فارغ می شود.

حجت نظری خطاب به هاشمی گفت: همان‌طور که در حوزه ستاد شورایاری ها کلیت نظام نامه‌اش را شما تصویب کردید و به خود ستاد تفویض شد در اینجا هم پس از تأیید کلیت نظام نامه سایر موضوعات اجرایی آن به ستاد تفویض خواهد شد.

وی خطاب به هاشمی گفت: شما و برخی از اعضا می گویید که مصوبه‌ای برای فعالیت سمن ها از سال ۸۷ داریم خب من از شما می پرسم اگر این مصوبه که مربوط به یازده سال پیش است کارایی‌اش درست بود وضعیت امروز اینگونه بود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بار دیگر می گویم که امروز هر مدیری در شهرداری از سمن‌ها خوشش بیاید با آنها همکاری می‌کند و اگر خوشش نیاید کار می کند آن هم کاری نصفه و نیمه.

محسن هاشمی خطاب به نظری گفت: به نظرم بهتر است که شما قبول کنید من این نظام نامه را برگردانم به کمیسیون و شما آن را تکمیل کنید تا بهتر بتوان از آن استفاده کرد.

حجت نظری گفت: اگر قول می دهید که بعد از تکمیل زودتر در موعد صحن قرار گیرد من با پیشنهاد بازگشت موافقت می‌کنم.

محسن هاشمی گفت: شما پس از آنکه طرح تکمیل شد و دیگر مشکلی نداشت آن را با قید فوریت به هیأت رئیسه اعلام کنید تا به سرعت در دستور کار صحن شورا قرار بگیرد و نظر شما هم تامین شود.

سرانجام با رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران این نظام نامه به کمیسیون بازگشت خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.