«حجت نظری» این مطلب را روز یکشنبه در یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد و افزود: روز جمعه بازدیدی‌ از ملکی با شهرت عمارت اقدسیه که چند روزی در رسانه ها مطرح شده است، داشتم. 

وی با بیان اینکه قصد داشتم اطلاعات این ملک را از سامانه طرح تفصیلی احصا کنم، گفت: دسترسی برای اعضای شورای شهر در رابطه با این ملک محدود شده است.

نظری ادامه داد: وقتی دیدم که خودم به اطلاعات این ملک دسترسی ندارم از همکارم آقای محمد سالاری (رئیس کمیسیون معماری تهران و شهرسازی شورای شهر) جویا شدم و دسترسی ایشان نیز بسته شده بود.

این عضو شورای تهران افزود: بخش دسترسی سامانه طرح تفصیلی درحوزه این ملک محدود شده است و این موضوع نیز به ابهامات این ملک اضافه می‌کند .

وی ادامه داد : در فضای مجازی هم اتفاقاتی رقم می‌خورد تا موضوع را به طور دیگری جلوه دهند.

 نظری از هیات رییسه شورای شهر خواست تا به طور جدی به این موضوع ورود کند.

به گفته این عضو شورای تهران،  به نظر می رسد اراده ای پشت این قصه است که اتفاقاتی را رقم بزند که متاسفانه این موضوع بسیار مجهول است. 

نظری با بیان اینکه برخی در شورا و مدیریت شهری مخالفان فروش این عمارات هستند،  ادامه داد: خیلی واضح است که کسانی دنبال این هستند چیزی به فروش نرسد، نمی‌تواند از عدم فروش آن منفعتی داشته باشند. 

عمارت اقدسیه که به خانه شهرداران مشهور شده است، در دوره پهلوی دوم ساخته شده است؛ این خانه از آن دوران برای اسکان شهرداران در اجازه شهرداری تهران بوده است .

شهرداری تهران در سال ۱۳۷۹ این عمارت را تملک کرده است .

اخیرا «پیروز حناچی» شهردار تهران دستور فروش این خانه و صرف مبلغ آن در پروژه های عمرانی را ارایه کرده است .

برخی اعضای شورای شهر با فروش آن مخالف و خواستار حفظ این ملک برای شهرداری تهران هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.