به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز دوشنبه جلسه رسیدگی به وضعیت انبارها و مراکز نگهداری کالا که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: شناسه دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک باعث می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از احتکار، قاچاق کالا و ارز، میزان ورودی و خروجی کالا از این اماکن نیز قابل بررسی باشد.
وی اظهار کرد: موفقیت کامل اجرای این طرح ، مستلزم همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی صحیح به آحاد جامعه است،  کسانی که دارای انبار و مراکز نگهداری کالای بدون مجوز هستند می‌باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت این اماکن در سامانه جامع ثبت انبارها اقدام کنند.
کاغذلو تأکید کرد: کالاهای موجود در انبارهای ثبت نشده، حتی اگر ساخت داخل کشور هم باشند، قاچاق محسوب خواهند شد.
وی گفت: هر مکان و مرکز نگهداری که کالایی در آن نگهداری شده و یا به آن وارد و از آن خارج می‌شود باید در این سامانه ثبت شود که این مکان ممکن است انبار، واحد تولیدی، واحد صنفی، واحد کشاورزی، معدن، سردخانه، واحد بهداشتی و درمانی یا واحد دامی باشد.
فرماندار ورامین افزود: با وجود آن که اقتصاد شهرستان ورامین برپایه کشاورزی استوار است ولی نباید از وضعیت قاچاق کالا در حوزه‌های دیگر غافل شد و با پایش مستمر و نظارت بر فعالیت مراکز نگهداری کالا، با کمترین میزان قاچاق کالا برخورد شود.
وی تصریح کرد:در حال حاضر شهرستان ورامین از ۲ هزار و ۷۰۸ واحد انبار برخوردار است که از این تعداد، ۶۷۱ واحد غیر فعال و یک هزار و ۴۰۷ واحد آن فعال است که باید تمامی این واحدها تعیین تکلیف و در سامانه جامع ثبت شوند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.