پیروز حناچی روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی پایتخت افزود: اورژانس و آتش نشانی هر ۲ در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند و چه بهتر که با سهیم کردن امکانات میان این دو سازمان خدمات بهتری به مردم ارایه کنیم.

به گفته حناچی، آلودگی هوا و ترافیک از عارضه های کلان‌شهرها است پس در این شرایط زمان های طلایی ما برای کمک به بیمار قلبی و سایر مصدومان حوادث اگر از دست برود دیگر پشیمانی فایده ندارد.

وی ادامه داد: امروز موتورلانس های اورژانس در تهران بیش از پیش فعال شده اند و این یکی از عوامل رسیدن زودتر امدادگران به سر صحنه حوادث خواهد بود و همه این تلاش ها برای آن است تا خدای نکرده برای مردم اتفاق بدی رقم نخورد.

حناچی به سالگرد واقعه زلزله بم نیز اشاره کرد و گفت: به واسطه اتفاقاتی که در هفته گذشته افتاد یاد زلزله بم افتادم؛ وقتی این حادثه رخ داد سفیر ایران در فرانسه نقل می کرد که چهار صبح در منزل من را در پاریس زدند و گفتند آمادگی کمک به ایران داریم.

حناچی افزود: آنهایی که باید همان زمان به موضوع ورود می کردند از شدت و تأثیر زلزله با خبر نبودند در حالی که باید تمام نیروهای امدادی ما به لحظه آمادگی مواجه با حوادث را داشته باشند.

شهردار تهران گفت: خاطرم هست سردار کاظمی که فرمانده نیروی هوایی سپاه بود می گفت پروتکل های پروازی را به حداقل رساندیم زیرا یکی پرواز اول باند بود یکی میانه باند و یکی هم در حال پرواز در انتهای پرواز.

وی تصریح کرد: در آن روزها هشت هزار مجروح بد حال در طول بیست و چهار ساعت جا به جا شدند که در نوع خودش رکوردی برای سرداران شهید احمد کاظمی و سردار قاسم سلیمانی به جای گذاشت.

حناچی ادامه داد: باید با رعایت پروتکل های موجود در حوزه امداد و نجات باید از حوادث رخ داده درس گرفت و یادمان باشد که هر کدام از پروتکل ها و بندهای آن ناشی از تجربه یک جا به بوده است.

شهردار تهران تاکید کرد که باید از وقایع درس بگیریم و اگر نیاز است، دستورالعمل‌های مان را تغییر بدهیم تا هر لحظه برای وقوع یک بحران آماده باشیم و از خاطر نبریم که هر یک دلاری که برای پیشگیری از بحران هزینه می شود معادل چهل دلاری است که باید پس از بحران در آن محل هزینه شود.

حناچی افزود: باید یاد بگیریم که از زلزله درس بگیریم و با آن زندگی کنیم و خودمان را پیش از وقوع آن برای رویارویی با این پدیده طبیعی آماده کنیم.

وی همچنین در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های مشارکتی شهرداری تهران با سازمان اورژانس کشور گفت: امروز با توافقی که با اورژانس داشتیم ۳۸ پد بالگرد را در شهر تهران که در شرایط بحرانی به شهروندان کمک رسانی خواهند کرد افتتاح کردیم و انتقال بیماران و مصدومان با بالگرد بهترین وسیله است.

حناچی گفت: بالگردهای سازمان اورژانس در اطراف تهران وجود داشتند و ماموریت‌هایی انجام می‌دادند اما امکان مانور در سطح شهر تهران را نداشتند که با ایجاد این پدها چنین امکانی فراهم می شود.

شهردار تهران افزود: از سوی دیگر در کنار ایستگاه های آتش نشانی هم از این پس امکان حضور آمبولانس های اورژانس و موتورلانس ها فراهم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.