اینجا قطعه ای از قلب پایتخت است که مردی از جنس نور را در دل دارد و عاشقانی که برای آخرین وداع با چشمانی اشک‌ریزان و قلبی آکنده از ماتم و عزا به استقبالش آمده‌اند.

امروز دوشنبه پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در پایتخت با زمزمه‌های عاشقانه و قدم‌های با صلابت عاشقان تشییع می‌شود.

امروز همه با قلب‌های داغدیده به بدرقه مردی دلیر آمده‌اند که مدافع حریم حرم ولایت و امامت بود مردی که ریشه داعشیان از منطقه را برچید و اسوه مقاومت و ایثار شد.

امروز همه داوطلبانه آمده‌اند تا به معشوق نشان دهند که عاشقی برای سرداری که همه مرزها را در هم شکست تا اقتدار و امنیت را به ارمغان بیاورد؛ حد و مرزی ندارد. پیر و جوان، زن و مرد همه آمده اند تا با شاخه های گل رزی که بر دست دارند پیکر مطهر این سردار و هم رزمانش را گلباران کنند.

مغازه‌ها به احترام این شهیدان تعطیل و سیاه‌پوش شده است و مردم شهید پرور تمام قد ایستاده‌اند تا به کاروان بدرقه شهیدان بپیوندند.

هر لحظه بر سیل خروشان جمعیت افزوده می‌شود.

کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و آزادی که مسیر تشییع است از ساعت‌ها پیش، مملو از جمعیت شده است و همه با چشمانی غمبار در انتظار پیکر مطهر سردار دلها هستند.

در فضای این شهر بوی غم فراق مردی مبارز پیچیده است که طنین مداحی از هر کوی و برزنی به گوش می‌رسد. مردمان ولایت‌مداری که با مشت‌های گره کرده آمده‌اند و شعارهای «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه‌، ای اهل حرم پیر علمدار نیامد، حیدر حیدر» سر می‌دهند.

تصاویر مختلفی از صحنه‌های زندگی سردار قاسم سلیمانی در دست شرکت‌کنندگان در طول مسیر دیده می‌شود. از لحظه‌های خلوت با خالق، جبهه‌های نبرد، محفل دوستانه صمیمی با یاران شهیدش، عزاداری برای سالار شهیدان تا نوازش کودکان شهدای مدافع حرم در دست دوستداران این شهید سعید است.

دست‌نوشته‌هایی با عنوان «یک جهان منتقم خواهد بود، فرماندهی از آن توست، معجزه اخلاص، دیدار مالک با امام» در دست مردم است.

پایتخت‌نشینان هم دوش خانواده‌های شهدا، طلاب حوزه‌های علمیه، علما، خارجی های مقیم ایران، عراقی ها، دانشجویان، کارگران، کارمندان و همه و همه آمده اند تا در این مراسم خداحافظی، محبت خویش را به سردار مبارز نشان دهند و به تمام آزادی خواهان جهان از دست دادن این مرد آسمانی را تسلیت بگویند.

مهمانانی که از شهرستان‌های تهران به رسم همسایگی آمده‌اند تا ادای دین به مردی کنند که برگ برگ زندگی‌اش ایستادگی و جانبازی برای سرزمینش بود و برای امنیت مردان و زنان مرز و بومش شبی آرام چشم بر روی هم نگذاشت و سرانجام در یکی از همان نیمه‌های شب به آرزوی دیرینه‌اش «شهادت» رسید.

زنی که کودکی یک ساله در آغوش دارد و مسیر را بدون مکث قدم برمی دارد به خبرنگار ایرنا می‌گوید: آمده‌ام تا بگویم ما خوبی‌ها و رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد.

وی می‌گوید: اخلاق و کردار سردار قاسم سلیمانی الگوی من است و در آینده فرزندم را اینگونه تربیت خواهم کرد.

خانم اعظمی تاکید می‌کند: دشمن با این حرکت حقیرانه اش فکر کرد می تواند جسم سردار را از ما بگیرد اما نمی دانست که یاد و خاطره ایشان همیشه با ما خواهد بود و ما مردانگی‌اش را فراموش نخواهیم کرد.

در میان جمعیت دختر ۱۹ ساله ای که در کنار دوستش تصویری از سردار حاج قاسم سلیمانی داشت به خبرنگار ایرنا می‌گوید: کشور ما ملک سلیمانی‌هاست همانگونه که در گذشته شهید همت‌ها، باکری‌ها، بابایی و کاظمی‌ها حماسه آفریدند و مردانه جنگیدند.

زهره که در حال تحصیل است ادامه می‌دهد: تا زمانی که سردار قاسم سلیمانی بود از هیچ تهدید دشمن ترسی به دل نداشتیم چرا که اقتدار ایشان پاسخ یاوه گویی‌های آنان را می‌داد.

وی اضافه کرد: شهادت شهید سلیمانی به ما درس استقلال و ایستادگی آموخت چرا که دشمن از ترس و بزدلی این سردار را بی‌دفاع و مظلومانه به شهادت رساند.

مردی ۳۵ ساله که در میان مشایعت‌کنندگان حضور داشت و شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» سر می‌داد به خبرنگار ایرنا می گوید: از قطره‌ها خون سردار قاسم سلیمانی نخواهیم گذاشت و باید در انتظار انتقام سخت باشد.

وی با اشاره به این که ما هرگز رهبر معظم انقلاب اسلامی را تنها نخواهیم گذاشت می‌گوید: ما تابع و ولایت مدار هستیم و اگر ایشان دستور دهند در ادامه راه سردار سلیمانی جان دهیم.

صادق سهرابی می‌گوید: خون پاک شهید سلیمانی بر روی زمین نخواهد ماند و ترامپ و طرفدارانش جواب این کار ناجوانمردانه اش را به زودی خواهیم داد.

پیر زنی که در دستش عکس شهیدی داشت و با گوشه روسری اش اشک چشمانش را پاک می‌کند به خبرنگار ایرنا می‌گوید: من مادر شهید هستم آمده‌ام تا در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی به یاد فرزند شهیدم شرکت کنم.

وی اضافه می کند: سردار سلیمانی نیز فرزند من و همه مادرانی است که امنیت جامعه امروزمان را مدیون ایشان هستیم.

در گوشه دیگر مراسم تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی پسر جوانی در کنار پدرش به خبرنگار ایرنا می‌گوید: شهادت این سردار چهره مقاومت را در جهان تغییر خواهد داد.

اکبر ادامه می‌دهد: ما از سردار سلیمانی درس صداقت و اخلاق یاد گرفته‌ایم ایشان گفتار و عملش یکی بود اعلام کرد داعش را کمتر از سه ماه در منطقه از بین خواهد برد و اینگونه به حرفش عمل کرد.

وی می گوید: قاسم سلیمانی نماینده عزم و اراده ملت ایران بود که به نماد اقتدار در منطقه تبدیل شده بود.

امروز هر کسی با هر نیتی در مراسم تشییع این شهید گرانقدر آمده است تا پیکر مطهر او را به مهمانی یاران دیرینه شهیدش و ملکوتیان بدرقه کند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق‌العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.