«پیروز حناچی» صبح امروز(دوشنبه) در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این جمعیت عظیم را ببینید؛ این عکس‌العمل نتیجه نیت خالص سردار شهید قاسم سلیمانی در عمل است و هر کسی خالصانه برای خدا کار کند خدا هم برای او می‌سازد.

وی افزود: سردار سلیمانی برای مردم کار می‌کرد و مردم اعم از شیعه، سنی، مسیحی و غیرمسلمان نتیجه کار او را دیدند.

شهردار تهران با بیان این‌که شهادت نتیجه نیت و عمل خالص او بود، اظهار داشت: منش این شهید این بود که همه مردم کشور را مانند اعضای یک خانواده می‌دید و در میان مردم متواضع بود.

حناچی ادمه داد:‌ قاسم سلیمانی مصداق بارز آیه شریفه أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ بود و دیدید که در زمان سیل متواضعانه بین روستاییان می‌رفت و به مردم کمک‌رسانی می‌کرد.

شهردار تهران تصریح کرد:  هر کسی سردار سلیمانی را دوست دارد باید مانند او عمل کند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر از ایران و عراق شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی هستند.  

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام و تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.

آیین‌های تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سردار سلیمانی و همراهانش شنبه، ۱۴ دی در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف در عراق و یکشنبه ۱۵ دی در مشهد مقدس برگزار شد.

این مراسم امروز دوشنبه ۱۶ دی از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان‌ آزادی برگزار و نماز میت بر پیکر شهید با حضور رهبر معظم انقلاب اقامه شد.

پیکر سردار سلیمانی فردا در زادگاهش، کرمان آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.