سرگرد پاسدار هادی طارمی از اعضای تیم حفاظت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بامداد جمعه ۱۳ دی ماه توسط نیروهای دولت تروریست امریکا به شهادت رسید.

مردم شهیدپرور محله شادآباد در راهپیمایی خود با شعار مرگ بر آمریکا ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان؛ حمایت خود را از جبهه مقاومت اعلام کردند.

مدیرکل و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با خانواده سرگرد پاسدار طارمی دیدار کردند.

همچنین محمدباقر عالی معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه اعضای هیات عامل و معاونان به نمایندگی از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با خانواده‌ این شهید دیدار کرده و مراتب همدردی، تسلیت و ارادت را به این دو خانواده اعلام کردند.

شهید سرگرد پاسدار هادی طارمی متولد سال ۱۳۵۸ برادر شهید محمدجواد طارمی از نیروهای ولایی هیات محبان حضرت زهرا(س)، نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) و فعالان پایگاه بسیج شهید شهسواری منطقه ۱۸ تهران بود که در زمان شهادت ۴۰ سال سن داشت، وی متاهل و دارای دو فرزند دختر بود.

این شهید در بیشتر ماموریت‌های مهم و خطیر برون مرزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کشورهای عراق و سوریه وظیفه حفاظت از جان او را برعهده داشت و سرانجام، بامداد جمعه در پی حمله هوایی نیروهای تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی که بامداد جمعه اتفاق افتاد در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی هستند.  

 پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

بنا به گزارش‌ها، آیین‌های تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سردار سلیمانی و همراهانش امروز (شنبه، ۱۴ دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف در عراق و فردا پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس (یکشنبه ۱۵ دی) و تهران (دوشنبه ۱۶ دی) انجام می شود.

پیکر سردار سلیمانی در زادگاهش، کرمان آرام خواهد گرفت اما پیکر همراهان او از جمله شهید طارمی در تهران و شهید وحید زمانی‌نیا در شهر ری به خاک سپرده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.