بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی روز شنبه هواشناسی تهران، در نواحی شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات مه رفیق و کولاک پیش بینی می شود که لغزندگی معابر و جاده ها(به ویژه در نواحی شمالی و گردنه های کوهستانی) را در پی دارد و طی ۴۸ ساعت آینده کاهش نسبی دما (در نیمه جنوبی ۲ تا۶ و در نیمه شمالی ۵ تا ۱۰ درجه) رخ می دهد که به دلیل تنش دمایی نیاز به در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارت است.

همچنین از فردا بتدریج سامانه بارشی از نواحی شمالی و شرقی استان خارج می شود و به همراه کاهش ابر، شاهد وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود و از دوشنبه شب تا چهارشنبه به دلیل استقرار توده هوای سرد و سکون نسبی جو، انتظار کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده ها در نواحی پرتردد و صنعتی استان داریم. با نفوذ سامانه بارشی دیگری به استان از چهارشنبه، ابرناکی و افزایش دما و از اواخر وقت این روز، بارش باران و برف و از جمعه کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای شنبه (۹ و ۱)، یکشنبه(۸ و ۱-)، دوشنبه (۹و ۱-)، سه شنبه(۱۰ و ۰) و چهارشنبه (۹ و ۱) درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ورامین با ۱۳ درجه و فیروزکوه با منفی ۱۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.