سیاوش شهریور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمیرانات یکی از پر اهمیت ترین و حساس ترین شهرستان های کشور به شمار می رود و دارای مناطق حیاتی است لذا ادارات باید توجه و دقت کافی را در مسائل پدافندی داشته باشند.

وی افزود: عنایت به پدافند غیرعامل می تواند در تمام بخش ها حتی بهره وری مناسب و حکمرانی خوب یکی از شاخص های مؤثر باشد؛ این مسأله در زیرساخت های امنیتی و دفاعی نقش اساسی و مهم دارد.

این مسئول تصریح کرد: به طور مثال کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری در مورد سد لتیانی که ۳۰ درصد از آب کلان شهر تهران را تأمین می کند می تواند خساراتی جبران ناپذیر و فاجعه ای به بار آورد و زندگی مردم را تحت الشعاع بگیرد.

فرماندار شمیرانات اذعان داشت: مهمترین مسائلی که در پدافند غیرعامل مطرح است، امنیت و سرمایه اجتماعی مردم است. 

شهریور ادامه داد: ما موظف به صیانت از پست های برق، آب شرب، ایستگاه های مخابراتی و ... در لحظات حساس هستیم. اگر پدافند غیرعامل به خوبی رعایت می شد امروز شاهد برخی مشکلات مثل آلودگی هوا نبودیم.

وی ضمن بیان اینکه ما در برابر نگرانی های مردم مسئولیت داریم، خاطرنشان کرد: در موضوعات که مستقیم با امینت مردم و صیانت تأسیساتمان مرتبط هستند کوتاهی یا امروز و فردا کردن توجیهی ندارد و دستگاه های نظارتی به شدت و جدیت با این مسأله برخورد می کنند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (ممطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.