به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی تهران، رضا امیر یگانه در این باره گفت: ساعت ۲۳:۴۹ شب گذشته در میدان تجریش به سامانه ۱۲۵ اعلام که بلافاصله ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی به همراه گروه امداد و نجات ۴ به همراه تشک نجات، نردبان آتش نشانی و خودروی ویژه حمل دستگاه های تنفسی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود: آتش سوزی درمغازه ای با کاربری فروش مواد شوینده در طبقه سوم پاساژی ۶ طبقه رخ داد و قسمت انبار آن طعمه شعله های آتش شده بود.
یگانه ادامه داد: حضور به موقع آتش نشانان باعث شد این آتش سوزی پیش از گسترش بیشتر آن به اطراف و همچنین مغازه های مجاور مهار و خاموش شد.
معاون عملیات منطقه سه آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل آتش سوزی و ایمن سازی محل و نیز قطع برق و گاز، با استفاده از یک رشته لوله آبرسان در مدت زمان کوتاهی موفق شدند شعله های آتش را مهار و از سرایت و گسترش آن به نقاط دیگر جلوگیری کنند.
امیری یگانه خاطرنشان کرد: همزمان گروه امداد ونجات سازمان هم با بستن دستگاه تنفسی به جستجو افراد گرفتار در داخل این پاساژ پرداختند و توانستند ۴ نفر از کارگران مغازه های همجوار که در طبقات دچار دودگرفتگی شده بودند را ازمحل حادثه خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دهند.
وی با اشاره این که کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی علت بروز این حادثه هستند، اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی پس از خاموش کردن کامل آتش با بکارگیری دستگاه های فن قوی، دودهای سیاه را از داخل این پاساژ ۶ طبقه کاملا تخلیه کردند.

واژگونی تریلی در جنوب پایتخت ۲ مصدوم داشت

فرمانده آتش نشانی ایستگاه ۸۶ آتش نشانی تهران گفت: واژگونی یک دستگاه کامیون تریلی در  جاده ورامین- تهران دو مجروح بر جا گذاشت.

فرهاد مویدی افزود: شب گذشته این حادثه در جاده ورامین- تهران خروجی پل فیروزآباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه کامیون تریلی کفی در جاده ورامین به سمت تهران درحال حرکت بود که به علت نامشخصی پس از انحراف از مسیر اصلی خود در شانه خاکی جاده واژگون شد.
مویدی با اشاره به اینکه این حادثه منجر نشت سوخت و همچنین محبوس شدن دو سرنشین خودرو شد، افزود: خوشبختانه قبل از رسیدن نیروهای امدادی هر ۲ سر نشین توسط سرنشینان خودروهای عبوری از داخل این کامیون خارج و به محل امنی منتقل شده بودند.
وی تصریح کرد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر، با استفاده از ابزار مخصوص، نشت سوخت خودرو را برطرف کرده و هر ۲ مصدوم را تحویل عوامل اورژانس دادند.
این فرمانده آتش نشانی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی با استفاده از جرثقیل، این کامیون را به حالت اولیه بازگرداندند و پس از ایمن سازی محل حادثه، کامیون را جهت انجام اقدامات قانونی دراختیار عوامل پلیس راهور منطقه قرار دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.