به گزارش ایرنا, انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان تهران خطاب به رئیس شورای هماهنگی بانک ها اعلام کرد: مگر بانک های تهران تافته جدا بافته از کل کشور هستند؟ چطور همین بانک ها می توانند در سایر استان ها خوب عمل کنند اما در تهران نمی توانند؟

وی افزود: چطور می شود سیستم بانکی به سرعت در مورد تاخیر در پرداخت اقساط وارد عمل شود اما در زمان پرداخت تسهیلات به سامانه ای متصل نیستند؟

محسنی بندپی اظهارداشت: این بهانه گیری سیستم بانکی برای نپرداختن تسهیلات روستایی, موضوع نخ نما شده است.

استاندار تهران گفت: این استان سالانه پنج میلیون و ۷ هزار تن معادل ۶ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند در حالی که در مجموع ۱.۲ درصد از خاک ایران را اشغال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از صنایع کشور در استان تهران مستقر هستند و سالانه ۵۷ درصد درآمدهای مالیاتی مجموع استان ها از تهران تامین می شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: باید یک تغییر نگاهی در سیستم بانکی برای حمایت از بخش تولید و کشاورزی به ویژه در حوزه روستایی انجام گیرد.

استاندار تهران گفت: این استان با توجه به ویژگی های جمعیتی که به ویژه در شهرهای پیرامونی دارد و شاهد افزایش روز افزون جمعیت است در سه بازوی حوزه کسب و کار یعنی کشاورزی، صنعت و خدمات نیاز به نگاه خاصی و همکاری همه جانبه دارد.

وی تصریح کرد: بانک ها اگر فکر می کنند که عملکرد شفافی دارند، می توانند گزارشی از آن ارائه کنند تا بتوان به آمار درست و شفافی در زمینه تسهیلات اشتغال به ویژه در حوزه روستایی دست یافت.

محسنی بندپی پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را تکلیف تمامی بانک ها برشمرد و بر لزوم هموارسازی مسیر پرداخت این تسهیلات تاکید کرد.

استاندار تهران در یک سال گذشته به طور مستمر از عملکرد سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات گلایه داشت و حتی اعلام کرده بود که موضوع کم کاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات روستایی را به مسئولان تصمیم گیر در بانک های مرکزی گزارش خواهد داد.

استان تهران سال گذشته رتبه آخر کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را داشت که به نظر می رسد با پیگیری های محسنی بندپی این رتبه در سال جاری در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

استان تهران بیش از یک هزار و ۳۰۰ پارچه روستا دارد که تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آن به بیش از ۹۷۰ پارچه می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.