غلامرضا بختیاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، دانش آموزان دبستان شهید لاله روستای قشلاق جیتو از توابع بخش مرکزی قرچک دچار حالت‌های مشکوک به گازگرفتگی بودند که با حضور عوامل اورژانس، ۵۸ دانش آموز این مدرسه به بیمارستان شهید ستاری قرچک منتقل شدند.
وی افزود: به محض دریافت خبر مسمومیت دانش آموزان این مدرسه ابتدایی دخترانه، سریعا به عوامل اورژانس فراخوان داده شد و مسئولان آموزش و پرورش نیز با حضور در روستای قشلاق جیتو ، به این موضوع رسیدگی کردند.
به گفته بختیاری،  در این حادثه، ۵۸ نفر از دانش آموزان دختر دوره ابتدایی که در طبقه سوم مدرسه حضور داشتند، به دلایلی که از سوی کارشناسان در حال بررسی است، با مشکل مسمومیت مواجه شده بودند.

وی افزود: با گذشت دو ساعت از وقوع حادثه ، حدود ۲۵ نفر از دانش آموزان از بیمارستان ترخیص شدند و مابقی نیز پس از بهبودی کامل مرخص خواهند شد.
فرماندار قرچک هم علت این حادثه را احتراق ناقص در موتورخانه مدرسه اعلام کرد.
بهمن خطیبی گفت: این حادثه در اثر احتراق ناقص در قسمت موتورخانه مدرسه و انتشار گاز مونواکسید کربن رخ داد که دانش آموزان بلافاصله با هماهنگی اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان یادشده، حالت تهوع و سرگیجه داشتند،تصریح کرد: هم اکنون حال عمومی همه آنها خوب است و پس از اعلام نظر پزشک معالج، از بیمارستان مرخص می‌شوند.
قرچک با ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس قرچک تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.