به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان بهارستان با بیان اینکه تا پایان امسال هماهنگی تامین منابع مالی طرح توسعه ۶  هزار متر مربعی بیمارستان امام حسین (ع) در بهارستان انجام می‌شود افزود: از ابتدای سال آینده نیز کارهای اجرایی آن آغاز و در یک زمان بندی کوتاه مدت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: فرماندار بهارستان تکمیل پروژه ها در زمینه سلامت و بهداشت را به شهرداری ها واگذار کرده تا این پروژه ها هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برسند.

محسنی بندپی در خصوص فضاهای آموزشی نیز گفت: تاکنون خیران برای احداث فضاهای آموزشی کمک های قابل توجه ای داشته اند و  استانداری نیز امسال نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش اعتبارات داشته که با توجه به جمعیت بهارستان یا نگاه ویژه در این خصوص نسبت به مردم بهارستان خواهیم داشت 

وی خاطرنشان کرد: استان تهران بعد از استان البرز از لحاظ فضای آموزشی در رتبه دوم محرومیت، در خصوص آب بعد از سیستان و بلوچستان در رتبه دوم و از لحاظ تخت بیمارستانی جز استان‌های کم برخوردار است که باید در این خصوص نگاه ویژه ای به شهرستان های استان تهران شود.

استاندار تهران ادامه داد: امیدواریم با کمک مسئولان و فرماندار بهارستان بتوانیم مشکلات این شهرستان را به صورت ریشه ای و محتوایی حل کنیم و هر دوماه با ارائه گزارش و بررسی آن از پیشرفت برنامه ها آگاه شویم.  

محسنی بندپی با توجه به انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی نیز گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیشرو طبق فرمایشات مقام معطم رهبری مانند زره پولادی در خنثی کردن توطئه استکبار است.  

شهرستان بهارستان فقط یک بیمارستان دارد

فرماندار شهرستان بهارستان نیز در این جلسه گفت: این شهرستان فقط یک بیمارستان  است که ظرفیت فیزیکی ساختمان زمان ساخت برای یک بیمارستان ۶۴ تخته خوابی ساخته شده که با توجه به جمعیت ۱۰۳ تخت در حال حاضر در بیمارستان است.

مجتبی خانجانی افزود: برای توسعه تنها بیمارستان این شهرستان بودجه ای معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان لازم دارد که از استانداری خواهان کمک و تامین این بودجه برای راه اندازی آن هستیم.
به گفته وی، در حال حاضر ۴۵۹ تخت بیمارستانی در شهرستان کم داریم که یک بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی قرار بود توسط خیرین ساخته بشود که متاسفانه بخاطر تحریم ها ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت آن نیاز است که همچنان بلاتکلیف مانده است.

فرماندار شهرستان بهارستان همچنین خاطرنشان کرد: در بخش صنعت نیز این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی خصوصی و ۶ لکه صنعتی است که در حال حاضر ۵ هزار و ۴۵۰ واحد تولیدی صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی، حدود ۱۴ هزار شغل در سطح منطقه ایجاد شده که در خصوص برندسازی در حوزه کیف، کفش، مبلمان و پوشاک قدم هایی برداشته که عمده فعالیت‌های این مراکز تولیدی و صنعتی در حوزه نساجی، فلزی، چوب، مواد غذایی و پوشاک است.
خانجانی تاکید کرد: شهرستان بهارستان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد با توجه به انتقال خط لوله آب الغدیر ۱ و ۲ خواهان نگاه ویژه به این شهرستان هستیم.

شهرستان بهارستان در جنوب غربی استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.